Ismét megállhat a 4-es metró?
Ideiglenesen a DBR Metró Projekt Igazgatóság venné át az Eurometrótól a 4-es metró lebonyolítói és független mérnöki feladatait, így kerülnék el az építkezés újbóli leállását - közölte a DBR csütörtökön az MTI-vel.
2010. március 11. csütörtök 15:34 - HírExtra
A javaslat szerint a DBR saját munkavállalójaként alkalmazná azokat a mérnököket, akik az építkezés különböző helyszínein a főbb feladatokat eddig ellátták, illetve a hiányzó létszámra pályázatot írna ki - áll a közleményben.
A független mérnöki szerepet ideiglenesen az a gazdasági társaság venné át, amely a BKV felügyelőbizottsága (fb) részére jelenleg is hasonló feladatokat végez. A módosítás azért vált szükségessé, mert a mérnöki feladatok ellátására az első szakasz vonatkozásában felhasználható pénz a szerződés keretéből elfogyott, újabb pénzeket pedig csak szerződésmódosítással tudnának a feladathoz rendelni, de ezt a Közbeszerzési Döntőbizottság elutasította.
A DBR szerint az általa kidolgozott javaslat műszaki és jogi szempontból is elfogadható.
A mérnökszervezet (FIDIC) számos feladata mellett három fő tevékenységet végzett: ellenőrizte az elvégzett munkák minőségét és biztonságát, igazolta a DBR felé a vállalkozók teljesítését, valamint a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) közreműködő szervezete, a KIKSZ felé megtette az európai uniós kifizetések lehívásához szükséges független mérnöki nyilatkozatot. Ezeket most szétválasztanák: a DBR végezné el ezentúl a munkák ellenőrzését és a vállalkozók teljesítéseinek igazolását, míg az NFÜ-nek történő jelentést - amit eddig az Eurometro független mérnöki minőségében végzett - egy másik ellenőrző mérnökhöz rendelnék, aki a BKV fb-nek jelenleg is folyamatosan beszámol.
A DBR múlt héten közölte, hogy lebonyolító mérnök nélkül maradhat a 4-es metró kivitelezése áprilistól, mert elfogyott az építkezés első szakaszára kiszámolt és a keretben lévő összeg, ennek feltöltése pedig csak szerződésmódosítással lehetséges, de ezt a KDB elutasította.
Az Eurometro Kft. szerződése ugyan 2012-ig szól, de a szerződés 2006-os megkötésekor az első szakasz tervezett határideje 2010 közepe volt. Mivel erre az időre számolták ki a költségeket, a szerződés első szakaszra vonatkozó pénzügyi kerete március végén kimerül.
Mint akkor írták, lebonyolító mérnök hiányában a munkákat valamennyi helyszínen le kellene állítani, hiszen nem lesz, aki műszaki ellenőrként a vállalkozók teljesítését igazolja, a számlákat és kifizetéseket jóváhagyja, vagy a munkák minőségét és biztonságát ellenőrizze.
Forrás: MTI
Mennyi nokiás dobozt vihetett haza?