2024. április 19. - Emma
Küldő neve: Címzett neve:
Küldő e-mail: Címzett e-mail:
Üzenet (opcionális):

Vigyázzunk a Crypto World Evolution-nel!

Figyelmeztetést adott ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) honlapján a Crypto World Evolutionra (CWE), amely piramisjáték egyes jegyeit hordozó multi level marketing (MLM) terméket reklámoz a közösségi médiában magyar magánszemélyeknek.
2019. július 31. szerda 13:37 - HírExtra
 

A jegybank MTI-nek küldött szerdai közleménye kiemeli: a CWE olyan, a kriptovaluták kereskedéséhez szükséges szoftvereket és egyéb szolgáltatásokat kínál, amelyekhez hasonlóak ingyenesen, vagy jóval olcsóbban is elérhetők a piacon.

Közölték, hogy az interneten nem található hiteles adat arra vonatkozóan, hogy a kereskedő robot, vagyis a szoftvertermék folytat-e tényleges kereskedést, illetve az esetlegesen elért hasznot a befizetők valamilyen módon tudják-e realizálni.

Az interneten elérhető weboldalakon bemutatott koncepció szerint a CWE, mint MLM rendszer keretében alapvetően a beléptetett új személyek arányában érhető el jövedelem. Ez a szisztéma leginkább a piramisjátékokban terjedt el, ahol a rendszer egyetlen bevétele az új belépők befizetései. Ennek alapján a CWE valódi tevékenysége arra irányulhat, hogy minél több ember számára értékesítsék a termékeiket, illetve ezek a személyek további értékesítéseket valósítsanak meg.

Az MNB piacfelügyeleti tapasztalatai alapján előfordul, hogy a szervezők valamilyen kriptovalutához köthető tevékenységet végzőként hirdetik magukat, valójában azonban MLM rendszert - adott esetben piramisjáték-sémát - működtetnek, amelyben a kriptovalutáknak nincs szerepe, vagy az elenyészően csekély. E kockázatok miatt jelentős az esély, hogy a befektetők végleg elveszthetik befektetett tőkéjük egy részét vagy egészét.

A jegybank szerint a befektetés előtt érdemes a kockázatok értékelésén túl megbízható és valós információkat szerezni az adott tevékenységről, az érintett kriptovalutáról és annak üzemeltetőjéről. Továbbá azt is javasolja, hogy kérdezzenek rá a befektetési döntést ajánló személynél, vagy a szervezőnél a befektetéssel járó kockázatokra, lehetséges veszteségekre és az értékesítési, valamint az ügyletből történő kiszállási lehetőségekre.

A közösségi médiában megjelenő - jellemzően szponzorált - tartalmakban szereplő információk gyakran elégtelenek a megalapozott befektetői döntések meghozatalához - tette hozzá az MNB.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását