Zene, film, olvasás a népszerű

A legtöbb ember szabadidejében zenét hallgat, filmet néz vagy újságot olvas. Múzeumba, művészeti kiállításra, valamint sportrendezvényre ritkábban mennek az emberek - derül ki a globális fogyasztói trendeket vizsgáló GfK piackutató vállalat felméréséből.

A GfK jelentése 1997 óta évente mintegy 30 országban készül és 30 ezer, a 13 éves és ennél idősebb korosztály körében végzett személyes interjú eredményét összegzi.

A tanulmány adatai azt mutatják, hogy a megkérdezettek 46 százaléka a zenehallgatásban leli örömét. A főbb kulturális érdeklődési körök sorában második helyen a mozi áll, a megkérdezettek 35 százaléka kifejezetten érdeklődik a filmek iránt. A válaszadók 34 százaléka olvasással tölti szabadidejét.

A megkérdezettek több mint negyede, ha teheti, a sportműsorokat nézi, ám sportolni ennél már lényegesen kevesebben szeretnek, csupán 14 százalék. A sort a tánc és a színház zárja, a válaszadók 13 százalékának érdeklődésére tarthat számot - áll a GFK közleményében.

A globális - és nyugat-európai - rangsortól eltérően alakul a felmérésben Csehországot, Lengyelországot, Magyarországot és Oroszországot magába foglaló kelet- és közép-európai régióban jellemző sorrend.

A megkérdezettek 51 százaléka e térségben a mozi és a filmek iránt érdeklődik leginkább, a zene tízből négy válaszadó (42 százalék) érdeklődésének áll a középpontjában. A megkérdezetteknek csupán harmada (33 százalék) szeret olvasni, 26 százalék néz szabadidejében szívesen sportműsorokat, mérkőzéseket. A kontinens nyugati felétől eltérően az aktív testedzés szorult a lista végére (10 százalék), ennél többen (13 százalék) érdeklődnek a művészetek és kultúra iránt.

Magyarországon a sorrend megint más. A legnagyobb érdeklődésre szintén a zene tart számot (51 százalék). A megkérdezettek válaszai alapján második helyen az olvasás (43 százalék), harmadik helyen pedig a filmek állnak, amelyek iránt a válaszadók 38 százaléka érdeklődik.

Forrás: MTI