Magyar diákok sikere az online marketingversenyen

A világ egyik legnagyobb egyetemi versenyén, a Google Online Marketing Challenge-en a Modern Üzleti Tudományok főiskola csapata bekerült az európai, közel-keleti és afrikai régió három legjobbja közé. A hallgatók szerdán Budapesten vehették át nyereményei

Az idén tavasszal rendezett versenyen 47 ország 1650 csapata vett részt. A diákoknak a rendelkezésükre bocsátott 200 dolláros kuponok segítségével egy helyi cég online marketingkampányát kellett hatékonyan megtervezni, a tevékenységet levezetni, az eredményeket kiértékelni, végül javaslatokat kidolgozni a cég jövőbeni online marketingjére vonatkozóan, mindezt angol nyelven. A feladathoz a Google egy szöveges hirdetési rendszerét használhatták.

A négyfős magyar csapat, név szerint Seres Péter, Szabó Tamás, Tóth László és Vetési Anikó, a számítógépek bérbeadásával és használt gépek forgalmazásával foglalkozó PCRent.hu online marketingkampányát készítette el.

A hallgatók a távirati irodának elmondták: annak alapján választották be egymást csapattagnak, hogy ki milyen területen tudott a legjobban teljesíteni; kinek az angol nyelv ment jobban; kinek az előkészületi munka. Elsősorban a tapasztalatszerzés miatt vállalkoztak a versenyre és sok gyakorlati tudnivalót sajátítottak el a feladat elkészítése során.

A fiatalok a rendelkezésükre álló 200 dolláros keret háromnegyedének felhasználásával - azaz kevesebb mint 22 ezer forintnyi ráfordítással - csábítottak a cég honlapjára 1287 látogatót, akiknek közel 82 százaléka, 1053 fő kattintott rá és tekintette meg az eladó gépek listáját. Ez azt jelenti, hogy a kisvállalkozás mindössze körülbelül 20 forintot költött minden egyes olyan internetezőre, aki a kampány hatására meglátogatta a weboldalát - hangzott el a szerdai beszámolón.
Az adatok jól mutatják, hogy a diákok eredményes kampányt terveztek a cég számára. Az egész világra kiterjedő összetett verseny győztese egyébként a Nyugat-Ausztráliai Egyetem csapata lett, amelynek tagjai egy perthi falmászóterem, a Hangout (www.thehangout.com.au) kampányát vitték sikerre.
Forrás: MTI