Virtuális szerelmek, és szexi cyborg lányok

A 21. században hódítanak a társkereső oldalak, és az egyéb személytelen megoldások, az emberek kezdenek elfelejtetni ismerkedni, vagy csak nem is akarnak. A japán lányok nem létező fiúkkal randiznak, a fiúk pedig manga figurákkal, az internet segítségéve

Az olyan fejlett országokban, mint Japán, hódítanak az ilyen személytelen ismerkedési módok. Mindennaposak a különféle társkeresők használata, a különböző online játékok, fórumok, ahol barátságokat tudnak kötni szinte akárkivel. A baj csak az, hogy szinte már csak erre koncentrálódik a kommunikációjuk nagy része. A japán emberek mindig is megtartották azt a bizonyos három méter távolságot az idegenekkel szemben, pedig alapvetően kedves, és segítőkész emberek.

A fiatalok azok, akik nagyobb veszélynek vannak kitéve. Ez nekünk elég furcsán hangozhat, hogy miért lenne veszélyes, ha a gyermek sok időt tölt az interneten, s ott is köt barátságokat. Hiszen másnap úgyis elmegy majd az iskolába, ahol ott vannak az élő barátai. Ami igaz is, de egyre gyakoribb, hogy inkább telefonszámot cserélnek, s onnantól sms-ben értekeznek. Nagyon jellemző, hogy azok az emberek, akik a telefonon keresztül naponta beszélgetnek, az iskola folyosóján még köszönni sem mernek egymásnak. Írásban tényleg könnyebb kommunikálni, de még sem kéne hagyni, hogy a fiatalok csak erre szorítkozzanak.



A virtuális kapcsolatok, szerelmek

Az utóbbi időben elterjedté váltak a különféle randi szimulátorok a sziget országban, talán ezért is lett olyan népszerű a webkare (virtuális fiú barát) program. Ehhez hasonló sikeres, online játékot még nem hoztak létre, már szeptemberben több mint 3 millióan látogatták az oldalt naponta. Még a mai napig is működik, melynek lényege abban áll, hogy a lányok regisztrálnak az oldalon, majd ott választhatnak a 4 fiú közül maguknak barátot. Ezek a karakterek nem túl bonyolultak: megtalálható itt a szokásos jó fiú, és az ellentéte, a kicsit lazább, „mindig fülhallgató van a fejemen” srác. Ha valaki őket nem kedveli, választhatja még a hűvös, szemüveges karaktert, vagy a sportkedvelő, kosárlabdát pattogtató fiút.

Ezek a virtuális barátok, stílusosan manga figurákhoz hasonlítanak, rajzoltak, vékonyak, és nagyon szexisek, csak sajnos nem élnek. Amikor végre kiválasztottuk a nyertes fiút, beszélgetést kezdeményezhetünk vele, de a végcél az a szíve meghódítása. Ha esetleg mégsem válna be, akkor egy kattintással dobhatjuk, és új partnert kereshetünk, mivel nem csak ez a négy fiú áll a rendelkezésünkre, a játék során újabb karakterekkel is megismerkedhetünk, akik például a virtuális gimibe járnak.

Egy felmérés szerint a 20-as éveikben járó japán nők 52%-a felregisztrált erre az oldalra, de azóta sokkal több lehet a felhasználók száma. Ez nem egy tipikus társkereső oldal, és a lányokat célozza meg, hiszen a férfi partnerek nem létező emberek. Alapvetően nem rossz az ötlet, mert legalább egy játék keretében a fiatalok kipróbálhatják a randizást, önbizalmat nyerhetnek, hogy az életben is legyen merszük megszólítani az áhított fiút. Azonban az alapból zárkózott lányoknak nem biztos, hogy jót tesz, ha még inkább elszigetelik magukat a valós világtól.



A férfiakat sem kell félteni, ha ez a program nem is nekik szól, nem panaszkodhatnak, mert a játékkészítők egy része, csakis őket célozza meg, az úgynevezett erotikus galge játékokkal. Itt különböző lányokat kell meghódítaniuk a férfi játékosoknak, néha csak egy lányt, de vannak olyan galge-k is, ahol többen is kelletik magukat, ebben az esetben a játékos kiválaszthatja, hogy kit szeretne megkapni, de akár több lánnyal is lehet egyszerre szórakozni. Csak a fantázia szabhat határt ezekben a játékokban, minden megengedett. Bár ezek ellenére a játék nem feltétlenül könnyű, mivel nem tálcán kínálja fel a lányokat, hanem ügyesnek kell lenni ahhoz, hogy megkaphassuk őket, és még akkor sem biztos, hogy mindent elérhetünk. Természetesen az összes lány manga kinézetű, s nem csak emberek akadnak közöttük, hanem a cyborgtól kezdve a nyuszi lányokon át meg sem állunk a földönkívüliekig. Ezek lehet, hogy ijesztően, és elrettentően hangzanak, de mindenki megnyugodhat: mind-mind szexi lányok, akik csak arra várnak, hogy a fiúk kívánságait kielégíthessék.

A probléma fejtegetése

Pár éve a virtuális állat volt a trendi, azt még csak-csak elnéztük valahogy, a virtuális szeretőt már kicsit nehéz befogadni. Nehéz megérteni, hogy miért van egyes fiataloknak erre szüksége, hiszen Japán nem kis ország, könnyű lehet párt találni – gondoljuk ezt laikusan. Nehéz egy olyan kultúrát megérteni, ami ennyire távol esik tőlünk, és ami masszív történelemmel és viselkedéskultúrával rendelkezik. Az 1200-es években is sokkal szívesebben küldözgettek a japán emberek egymásnak verseket, míg közben személyesen, csak lányos zavarukkal megfűszerezve tudtak váltani egy-két szót.



Akármennyire is perverznek tűnnek ezek a számítógépes és internetes játékok, igazából nem azok. Inkább hasonlítanak egy segélykiáltáshoz, mivel a felhasználók az életben meg nem lelt barátságokat, szerelmeket, kapcsolatokat virtuálisan próbálják meg pótolni. Azért nehéz megoldani ezt a problémát, mert az olyan országokban, mint Japán - de már nálunk is - generációk nőnek fel az internet előtt. A társkereső oldalak, és egyéb közösségi portálok nálunk is hódítanak, egyre szélesebb körökben. Egyre gyakoribb, hogy a fiatalok is interneten ismerkednek, kötnek barátságokat, s sokszor elhanyagolják a körülöttük élőket.

Az internetes ismerkedés egyre népszerűbb a világban, de ezek nagy része nem válik valós, személyes kapcsolattá. A japán lányok manapság virtuális pasit tartanak, a fiúk pedig cyborg lányokkal szórakoznak. Itthon ez az abszurd helyzet még nem áll fenn, de nálunk is egyre trendibb a világháló segítségével kapcsolatokat teremteni. Mint mindennek, ennek is megvan a hátránya, és az előnye, hogy ki melyiket érzi erősebbnek, azt döntse el maga.