Fejlesztik a közlekedést

Az MSZP, az SZDSZ és az MDF szavazataival elfogadta a Fővárosi Közgyűlés csütörtök este Budapest közlekedési rendszerének 2020-ig szóló fejlesztési tervét.

A több ezer milliárd forintos programban körutak, hidak, utak, alagutak építése mellett szerepel a 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbítása, a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének vizsgálata és az észak-déli gyorsvasút, az 5-ös metró építése is. Megvizsgálják a 2-es metró Moszkva téri végállomásának a Budagyöngyéig történő meghosszabbítását is.

Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes minden módosító indítványt befogadott az előterjesztésbe. Így azt is, hogy fél év múlva ismét visszakerül a közgyűlés elé az az anyag, amelyben rögzítik majd az ütemezést és a források előteremtésének módját.

Tarlós István Fidesz-frakcióvezető szerint lehet, hogy egyszer ők is megszavazzák ezt az anyagot, most azonban biztosan nem. Sajnálatosnak tartotta, hogy érdemi egyeztetés nélkül egy véglegesnek tűnő előterjesztés került eléjük. Ebben szerepe lehet annak, hogy a 4-es metró EU-támogatása érdekében Budapestnek bizonyítania kell, hogy van egy hosszú távú közlekedésfejlesztési koncepciója, ami papíron megfelel az EU-előírásoknak - jegyezte meg. Hozzátette, hogy a megvalósíthatóság realitása azonban kétséges. Közölte: az az eljárás, ahogy a főpolgármester ezt a programot a közgyűlés elé terjesztette, élő cáfolata annak, amikor a közvéleményt "együttműködéssel" hitegeti, "közös felelősségről" ábrándozva.
Forrás: MTI