A hazai médiapiac is nyögi a válságot

Drasztikus a gazdasági válság hatása a hazai médiafogyasztásra - áll a Magyarországi médiapiaci körkép 2008 című, az ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézete által publikált kiadvány összegzésén.

"2009-re egyértelmű csökkenést vár a piac, a különböző források a hirdetési piac 15-30 százalékos csökkenését jelzik" - áll az Incze Kinga által jegyzett anyagban, amely szerint tavaly még nagyjából stagnált a tévénézés mértéke, a rádióhallgatás lassú csökkenése pedig megállt, miközben tovább csökkent a nagy lefedettségű médiumok (azaz az országos televízió- és rádiócsatornák, a nagy példányszámú és olvasottságú lapok) súlya, ennek nyertesei pedig kisebb lefedettségű versenytársaik voltak.

A médiatípusonkénti fogyasztás ugyanakkor többnyire nem csökken, csak a szétdarabolódás, a fragmentáció vagy az a tény keltett ilyen percepciót, hogy a „mainstreamen” kívül rekedt médiumok nehezebben vagy alig kutathatók, kutatottak, ez pedig nehezebben áttekinthetővé teszi az adatokat.

"A közszolgálati csatornák és minőségi lapok iránti érdeklődés tovább csökkent", ugyanakkor az internet-hozzáféréssel rendelkezők arányának emelkedése lehetővé teszi, hogy az online médiumok fogyasztása mennyiségi értelemben is versenyképessé váljon az off-line médiumokéval - áll az összegzésben, amely szerint "2008-ban alapvető strukturális változások nem történtek a médiapiacon az előző évhez képest"
Forrás: MTI