Tovább csökkent az új autók száma

Októberben is zuhant, az egy évvel korábbihoz képest 72,1 százalékkal 3590-re esett vissza a Magyarországon forgalomba helyezett új autók száma, az év első tíz hónapjában pedig 60,3 százalékkal 52.892-re csökkent a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég pénteken közétett legfrissebb adatai szerint.

Az uniós országok közül Romániát és Bulgáriát nem, Norvégiát és Svájcot viszont tartalmazó 27 európai országot vizsgáló kimutatás szerint októberben a magyarországi visszaesésnél csak Lettországban mértek nagyobbat, ahol 72,5 százalékkal csökkent az új autók száma.

A piackutató cég szerint az autóipar csak lassan lábal ki a válságból, és csak a nemzeti akciók miatt javultak egyes országokban a számok. A közleményben megjegyzik, hogy a mutatók a tavalyi, már recesszió-sújtott, de még akciók nélküli piachoz viszonyított eredményeket tükrözik.

A közleményben idézik David Di Girolamót, a Jato vezetőjét, aki szerint a mostani adatok felületes vizsgálata arra enged következtetni, hogy a nagyobb piacok már biztos léptekkel menetelnek a válságból kifelé, az adatok mélyére nézve viszont be kell látni, hogy a jelenlegi értékesítések nem feltétlenül a természetes fogyasztói igényeket elégítik ki, valamint a válság előtti eladási számokat még így, akciókkal sem sikerült elérni.

A márkák közül októberben is a Volkswagen volt az első, második a Renault lett, a harmadik helyen a Ford végzett. Az idei és a tavalyi év első 10 havi adatát nézve azonban csak a Volkswagennek, a Fordnak és a Fiatnak sikerült új autó eladásait növelni a legkedveltebb 10 márkából.
Forrás: MTI