Ezek alapján vásárol a magyar:

A minőség-frissesség, az ár és a választék hármasa a legfontosabb a boltválasztásnál, de emellett a vásárlások típusai is meghatározóak - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Shopping Monitor 2009/2010. című tanulmányából.

A tanulmány szerint csökken az úgynevezett élményszerű vásárlások aránya, de akadnak olyan esetek, amikor kedvtelésből vásárolnak az emberek.

A GfK Hungária Piackutató Intézet a vásárlással kapcsolatos attitűdök kapcsán rendszeresen vizsgálja, hogy mennyire tudatosak a vásárlók a bevásárlóhely kiválasztásában, illetve az üzleteken belül megvizsgálják-e a termékek minőségét, eredetét és árát, figyelemmel kísérik-e az akciókat. A kutatásokból kiderül, hogy a vásárlóknak eleve vannak bizonyos elvárásaik az egyes üzlettípusokkal szemben és értékelésüket ezekhez az elvárásokhoz igazítják.

Egy diszkont esetében például alacsony árakra, egy hipermarketnél széles választékra számítanak, és ha az adott lánc nem felel meg ezeknek az elvárásoknak, a vásárlók elégedetlensége is nagyobb.

A drogériák és a szupermarketek által kínált termékek minőségének megítélése a legjobb. Nem nagy meglepetés, hogy a választék szempontjából a megkérdezettek a hipermarketeket találták a legjobbnak, a drogériák kerültek a második helyre, nem sokkal lemaradva a hipermarketek mögött.

Az árszínvonallal kapcsolatos általános elégedettség minden esetben, minden csatorna és lánc kapcsán az átlagosnál lényegesen alacsonyabb, azaz a vásárlókat még a kemény árverseny ellenére is nehéz elégedetté tenni ebből a szempontból.
Forrás: MTI