A rapperek a szórakoztatóiparban is tarolnak

A jól kereső rapperek közös stratégiája a változatosság: a zenei élet mellett a szórakoztatóiparban, a vendéglátó iparban és a divatbizniszben is vannak érdekeltségeik.

A Forbes magazin listáján idén Jay-Z a legjobban kereső rapper, aki a 2009 júniusa és 2010 júniusa között vizsgált időszakban 63 millió dollárt kasszírozott. A második helyen Sean "Diddy" Combs áll 30 milliós bevétellel, a harmadikon pedig a szenegáli-amerikai Aliuane "Akon" Thiam, aki 21 millió dollárral lett gazdagabb.

A New Orleansból származó Dwayne "Lil Wayne" Carter - dacára annak, hogy március óta a hűvösön van fegyverrel való visszaélés miatt - a negyedik helyet szerezte meg 20 millióval. A legjobban keresők ötös listáját a kaliforniai rapbálvány, "Dr. Dre" Young teszi teljessé 17 millió dolláros jövedelmével.

A csúcson szereplők szinte mindegyike érdekelt valamilyen más üzletben is: hirdetések, ruhamárkák, éjszakai klubok, esetleg filmszerepek egészítik ki bevételeiket a koncertturnék és a lemezeladások mellett.

Jay-Z például egy éjszakai klubhálózat tulajdonosa. Diddy a Ciroc vodkát reklámozza, és feltűnt a Get Him to the Greek című vígjátékban. Dr. Dre és Lil Wayne lemezkiadót működtet, Akon pedig a Pepsi World Cup kampányában szerepelt.

Hogy a rappereknél nem a lemezeladás a fő bevételi forrás, az abból is kiderül, hogy Eminem csak a 14. helyet csípte el, holott 2000. óta több lemezt adott el, mint bárki más a műfajból - jegyezte meg a Forbes szerzője, Zack O'Malley Greenburg.

Forrás: MTI