A gyerekeket célozzák az amerikai éttermek

A gyorséttermek erőfeszítései arra irányulnak, hogy a gyerekeket már kétéves koruktól megnyerjék reklámjaikkal, honlapjaikkal egészségtelen ételeik fogyasztóiként - állapították meg amerikai kutatók.

A Yale Egyetem munkatársai szerint az ipar önszabályozása nem működött, ezért sürgetik a kormányzati hivatalokat, hogy nyilvánítsák a gyerekeket védett csoportnak és állítsák meg azokat a marketingerőfeszítéseket, amelyek a gyerekkori elhízás terjedéséhez vezetnek az Egyesült Államokban.

Jennifer Harris és munkatársai egy éven át tanulmányoztak 12 nagy gyorséttermi láncot. Elemezték az ételek összetételét, kalória-, zsír-, cukor- és nátriumtartalmát, valamint vizsgálták azt is, hogy a gyerekek és fiatalok milyen ételeket rendeltek.

Jelentésükben - amely megtalálható a http://www.fastfoodmarketing.org internetes oldalon - megállapítják, hogy 2009-ben az Egyesült Államokban ez az iparág 4,2 milliárd dollárt (835 milliárd forint) költött marketingre és reklámokra a televízióban, interneten, közösségi médiában és mobilalkalmazások útján. Csak a McDonald's vállalatcsoport 13 honlapját például havonta 365 ezer tizenkét évesnél fiatalabb gyerek látogatja meg.

A jelentés készítői kifogásolják azt is, hogy a gyorséttermek által kínált egészséges ételekhez és italokhoz nehéz hozzájutni. A tanulmány szerint a tizenévesek egy-egy éttermi látogatás alatt 800-1000 kalóriát fogyasztanak el, ami szerintük a teljes napi kalóriaszükséglet közel fele.
Forrás: MTI