Putyin irgalmatlanul sokat költött

Vlagyimir Putyin elnökválasztási kampánya volt a legdrágább a központi választási bizottság által pénteken közölt adatok szerint.

A kormányfő-elnökjelölt választási alapjába az utolsó, február 24-i kimutatás szerint 411 millió rubel (körülbelül 10 és fél millió eurónak megfelelő összeg) érkezett be, amelyből majdnem 369 milliót elköltöttek.

Versenytársa, az egyéni elnökjelölt milliárdos üzletember Mihail Prohorov 400 millió rubel (körülbelül 10 millió 250 ezer euró) felett rendelkezett, és abból 319 milliót fordított kampányára.
A parlamenti ellenzéki pártok elnökei és egyben államfőjelöltjei több mint 100 millió rubellel lemaradva követik Putyint és Prohorovot a sajtóban közölt lista szerint.

A kommunista Gennagyij Zjuganov 263 millió rubelt (mintegy 6,7 millió eurót) kapott támogatóitól, és 251 milliót el is költött a választási kampány során. Vlagyimir Zsirinovszkij, a liberális demokraták elnökjelöltje 225 millió rubellel (kicsit több mint 5,7 millió euróval) gazdálkodhatott, míg Szergej Mironov, az Igazságos Oroszország elnöke mindössze 129 millió rubelt (3,3 millió euró körüli összeg) költhetett a kampányra.

A Vedomosztyi című lap honlapján megjelent írás szerint a vasárnapi elnökválasztás esélyesének tartott Putyin stábja, a parlamenti választási kampány tanulságait levonva, jobban kihasználta az internet adta lehetőségeket. Ez azonban másfél-két millió dollárjukba került.

A Yandex.ru, a mail.ru kereső- és levelező, valamint az Odnoklaszsznyiki (osztálytársak) közösségi oldalon ismert közéleti szereplők portréit helyezték el azzal a kérdéssel, hogy kire szavaznának. Ez a reklám aztán az elnökjelölt választási kampánya kezdetén nyitott weboldalára vezetett.

A Yandexen egy ilyen megjelenés 15 millió rubelbe, több mint 380 ezer euróba kerül, amelyre a posta és a hírek rovatban 318 milliószor kattintottak rá - tudták meg a Vedomosztyi munkatársai. Vlagyimir Putyin internetes reklámja hatásosnak bizonyult.

Korábban az elnökjelöltek "csupán" néhány százezer dollár értékben vásároltak megjelenést a leglátogatottabb internetes keresőoldalakon.

Forrás: MTI