UniCredit: költségcsökkentés és növekedési célok az illetékteher ellensúlyozására

Az államháztartás által tervezett tranzakciós illetékekből származó bevétel elmaradását pótló, törvényben előírt egyszeri befizetési kötelezettséggel, a köznyelven 208 százalékosnak nevezett illetékkel újabb súlyos terhet kapott a hazai bankrendszer.

E tény az általános pénzintézeti reagálással egybeesően a jelentős pénzforgalmú vállalati ügyfélkörben komoly piacrésszel rendelkező UniCredit Bankot is arra késztette, hogy a befizetési kötelem okozta kiadás ellensúlyozásáról gondoskodjon. A módszer kiválasztásakor alapvető szempont volt a teljes transzparencia és ellenőrizhetőség, valamint természetesen a jogszabályoknak és a szerződési feltételeknek való megfelelés.

Ügyfeleink kiértesítését követően azonban olyan piaci reakciókkal szembesültünk, melyek egyrészt a módszert vitatták, mindenekelőtt azonban ügyfeleink teherviselő képességének, illetve hajlandóságának egyértelmű visszajelzéseit adták. Ezeket értékelve hozott meg az UniCredit Bank egy üzleti, ügyfélkapcsolati jellegű döntést, miszerint a rendkívüli terhet sem egészben, sem részben nem hárítja át ügyfeleire, hanem a teherhez mért rendkívüli költségcsökkentést valósít meg egyfelől, másfelől új alapokat teremt a növekedéshez a vállalati szegmensekben. A bank arról döntött, hogy

- a tranzakciós illeték elmaradását pótló egyszeri befizetést nem terheli a vállalati ügyfelei számláira,
- a korábban kiküldött értesítésekben előre jelzett terheléseket nem érvényesíti,
- és sem vállalati, sem lakossági ügyfélkörére nem hárítja tovább a nevezett adóterhet sem a korábban jelzett, sem bármilyen egyéb formában.

A rendkívüli teher ellensúlyozását szolgáló egyik elem, a költségcsökkentés a működés minden olyan részét érinti, ami az ügyfeleink által megszokott magas szolgáltatási színvonalat, valamint a működés technikai és gazdasági biztonságát, sőt ezek fejlesztését sem veszélyezteti. Magyarán, a piacon már eddig is a leghatékonyabbak közé tartozó UniCreditnek jelentős mértékben kell tovább növelnie hatékonyságát. Ez például annyit is jelent, hogy Budapesten fiókösszevonásokat valósítunk meg, és a korábbi, gyorsan fejlődő piaci környezetben kialakított, a riválisainkat szinte kivétel nélkül jelentősen meghaladó piaci penetrációt a mai realitásokat tükröző mértékhez igazítjuk.

A másik elem a növekedés a mai gazdasági helyzet körülményei közepette is. A piacról ma ismert információk alapján bizton állítható, hogy az UniCredit Bank annak az üzleti döntésének következtében, hogy egyáltalán nem hárítja át a 208 százalékos terhet, minden összehasonlításban jó feltételekkel tudja szolgálni meglévő ügyfeleit csakúgy, mint az újakat. A bank termékeinek és szolgáltatásainak igényekhez alakított, széles választéka, pénzforgalmi képességei, nemzetközi megoldásai, amelyek eddig is jelentős elismerésre tarthattak számot mind az ügyfelek körében, mind független szakmai értékelésekben, rendkívül versenyképes értékarányt biztosítva állnak rendelkezésre.