Százmilliók Habony lapjának?

A Modern Media Group által kiadott Lokál című ingyenes hetilap és hírportál több százmilliós reklámbevételt könyvelhetett el tavaly csak a magyar állam jóvoltából, írja az Átlátszó.

 A 2015-ös alapítású Modern Media Group Habony Árpád és Győri Tibor cége, mindketten a miniszterelnök belső köréhez tartoznak, Győri korábban miniszterelnökségi államtitkár és a miniszterelnök jogi tanácsadója volt.

A szintén tavaly tavasszal indult Lokál a Simicska-érdekeltség Metropol versenytársa az ingyenes lapok piacán, és online verziója is működik. A nagy állami és önkormányzati hirdetéskampány nyáron indult mindkét felületen, az átlátszós adatigénylésekből kiderül, hogy fél év alatt több százmillió forint került így a két tanácsadó lapjához.
 

A Lokállal a budapesti kerületek jelentős része szerződött, rendszeresen megjelentek benne kormányzati kampányok, tízmilliókat költöttek olyan nagy  állami cégek, mint az MVM vagy a Szerencsejáték Zrt., de jelentős hirdető volt a Magyar nemzeti Üdülési Alapítvány is. 

 

Néhány kampány költségeiről pontos adatok is kiderültek, így például közel 50 millióért népszerűsítették Paks 2-t, Kocsis Máté 8 millió forint kerületi pénzt költött a józsefvárosi vezetés reklámozására, az Operettszínház pedig 17 milliós barterszerződést kötött a kiadóval. 

Az összes tétel együtt elérhette akár a 670 millió forintot is, de a legkisebb valószínűsíthető összeg is több mint 200 millió,

ami elég jelentős pénzmennyiségnek tűnik alig fél év alatt egy frissen indult újságnál. 


 

Forrás: atlatszo.hu/index.hu