Erősödnek az ékszer és óra webshopok

Az első negyedévben kétszámjegyű forgalomnövekedés volt a német online kereskedelemben.





A német online kereskedelem forgalma 2018 első negyedévében erősen tovább növekedett. Ez jól látszik a Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland (BEVH – Németországi E-kereskedelem és Csomagküldés Szövetsége) nemrég közzétett számaiból, amire a HelloBlackFriday e-commerce magazin hívta fel figyelmünket, ahol egyébként naponta találsz friss híreket az online vásárlás világából.

Továbbra is a ruházati cikkek a legkeresettebb termékek az e-kereskedelemben.

A közölt adatok szerint a helyi online-kereskedelem bruttó forgalma januártól márciusig elérte a 14,6 milliárd eurót, beleértve a forgalmi adót is. A tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva 10,6 százalékos volt a növekedés.

„Az e-kereskedelem továbbra is virágzik, szinte minden igény igény kielégítésére létrejöttek webáruházak”, nyilatkozta a szövetség igazgatója. A városi és vidéki online vásárlási szokások már nemigen különböznek egymástól. Az e-kereskedelem kiemelten profitál majd idén is a különböző szezonok (Black Friday 2018, karácsony) idején.

Az online kereskedelemben a legerősebb forgalmú termékcsoport újra a ruházati cikk volt, 2,7 milliárd euró bruttó forgalommal. A növekedési ráta 6,1 százalékkal az ágazati átlag alatt volt. A cipők eladási számainak növekedése erősebb volt, ugyanis 11,4 százalék növekedéssel 970 millió eurót ért el a forgalom.

A szövetség szerint 2018-ra körülbelül kilenc százalék forgalomnövekedés várható

Az első negyedévben több mint egy milliárd euró volt a forgalom az elektromos cikkek és a telekommunikációs szegmensben (2,6 milliárd euró, +13,7 százalék), szabadidő (1,7 milliárd euró, +9,8 százalék), számítógép, tartozékok, játékok (1,2 milliárd euró, +11,4 százalék), bútor, lámpa és dekoráció (1,0 milliárd euró, +13 százalék). A BEVH által közzétett adatok szerint a legnagyobb bruttó forgalom növekedés az ékszerek és órák területén volt, vagyis 34,8 százalék növekedéssel 237 millió eurót ért el a forgalom.

A digitális szolgáltatások, így a digitális jegyek és szállodafoglalások forgalma két százalékkal emelkedett, és így 4,1 milliárd eurót ért el. Együttvéve, a teljes e-kereskedelem bevétele, az e-kereskedelem mellett a klasszikus csomagküldést is beleértve, az első negyedévben 15,3 milliárd euró volt. Az online kereskedelem részesedése a tavalyi év ugyanezen időszakához képest 1,2 százalékkal emelkedett a 95,2 százalékhoz viszonyítva.

Az első három hónapi erős növekedés után a BEVH további erős forgalomnövekedéssel számol a 2018-as évben. A kiskereskedelemben 9,3 százalékos növekedést várnak, és így 63,9 milliárd euró forgalmat érnek el. Az előző évben 58,4 milliárd euró volt a forgalom.