Kormányablak a buszon

Egy évvel ezelőtt, 2018. április 6-án került átadásra Pest megye mobil kormányablak busza. A kezdeményezést azzal a céllal hívta életre Pest megye Kormányhivatala, hogy a mobil ügyfélszolgálati tevékenységeket – mint pl. személyes okmányok vagy gépjárművel kapcsolatos ügyek intézése, ügyfélkapu regisztráció – olyan településekre is eljuttassák, ahol nincs kormányablak vagy okmányiroda.

  Az eltelt hónapok visszajelzése – lakossági elégedettség és a közel 2700 db ügyintézés – is azt bizonyítja sikeres évet zárhat a kezdeményezés. Sőt a mobil kormányablakbusz a jövőben is folytatja megyejárását, hogy minél többek számára tegye még inkább komfortosabbá az ügyintézést.

Nyaralás, autókázás Magyarország gyönyörű vidékeire, családtámogatás igénylése vagy éppen gyermekünk iskolába íratása. Mind-mind olyan tevékenység, amelyhez elengedhetetlenül fontos az az okmány (pl.: érvényes jogosítvány, személyi igazolvány), információ, szakmai segítség, ami a kormányablakokban, okmányirodákban szerezhető be. Ma már a legnagyobb településeken elérhetők ezek a szolgáltatások.

Tavaly óta Pest megye településein azok számára is könnyebbé vált az ügyintézés, akik lakóhelyén nincsen kormányablak. 2018. áprilisában adták át ugyanis a megye mobil kormányablak buszát. A mobilizált ügyfélszolgálat több szociális intézményhez, kórházhoz, művelődési házhoz, iskolához is kitelepült továbbá ügyintézési lehetőséget biztosított különböző rendszervényhelyszíneken, fesztiválokon is. A „guruló kormányablak” érkezéséről, a kitelepülések helyszínéről és az igénybe vehető szolgáltatásokról egy hónappal a tényleges dátum előtt már tájékoztatják az érintett lakosokat. Ennek és az ügyintézés komfortosságának köszönhetően is nagy érdeklődés és elégedettség kísérte a mobil kormányablakbusz első évét.

2018. júniusi első ügyintézése óta 2019. február végéig közel 2700 db ügyet intézték a mobil kormányablak buszon dolgozók. A különleges jármű a megyében összesen 16 járás 28 településén mintegy 47 alkalommal települt ki forgalmas, lakosok által könnyen megközelíthető helyszínekre.

Gyors, szakszerű, ügyfélbarát szolgáltatás biztosítása. Ez a kormányablakok és a mobil kormányablak buszok feladata is. Kollégáink rendszeresen kérik a lakosokat, hogy ügyfél-elégedettségi kérdőíveken adjanak visszajelzéseket az ügyintézésről. Ezek alapján tudjuk ugyanis még jobbá, még inkább a lakossági igényekhez igazítani a mobil kormányablak busz működését. Az eddigi tapasztalataink, a kitöltött kérdőívek azt bizonyítják, hogy nagy igény van erre a szolgáltatásra. A lakosok készülnek, várják a kormányablak busz érkezését, és ki is használják az ügyintézés ezen formáját- fogalmazott Tarnai Richárd, Pest megye kormánymegbízottja.

A mobil kormányablak buszok azok számára is könnyebben elérhetővé teszik a közigazgatási ügyintézést, akik tartósan vagy alkalomszerűen nehezen tudnak eljutni egy földrajzilag kötött elhelyezkedésű ügyfélszolgálatra. Ezen felül, ha éppen felújítás alatt áll egy kormányablak, akkor a busz kitelepülése jó alternatíva a szolgáltatás folytonosságának fenntartására. Ráadásul költséghatékony megoldás is, hiszen a felmerülő ideiglenes helyiség-bérlés és költöztetés költségeinek elmaradásával jelentős megtakarításokat is el tud érni a Kormányhivatal. 2018-ban a Családok évének céljait figyelembe véve egy óvodai helyszínhez is kitelepült a mobil kormányablak busz, ezzel segítve a nagycsoportosok személyi igazolvány ügyintézését, ez ugyanis az iskolai beiratkozás elengedhetetlen része.

Országszerte összesen 11 mobil kormányablak busz működik, tevékenységüket az idei évben is folytatják.