Kíváncsi a világ legjobb sörére?
A Heineken a világ egyik legjobb söre. De miben rejlik a sikerének titka? Kiss Évával, a Heineken Hungária Zrt. kommunikációs vezetőjével beszélgettünk.
2010. november 6. szombat 13:59 - HírExtra
A Heineken a világ egyik legkedveltebb sörmárkája. Miből következtettetek minderre?
A Heineken valóban a világ egyik legkedveltebb söre, hiszen több mint 170 országában kapható a márka. A fogyasztók naponta mindegy 25 millió palack Heinekent fogyasztanak el világszerte, ez gyakorlatilag évi 28,2 millió hektoliter sört jelent. Mindezt több millió elkötelezett sörfogyasztót jelent, éppen ezért kijelenthető, a Heineken nem csupán egy sörmárka a sörpiacon, hanem egy valódi élmény.
A Heineken folyamatos fejlődése során egy óriási nemzetközi vállalattá nőtte ki magát. Mára 125 gyára van 70 országban, 55000 alkalmazottal. Az első számú sörgyártó cég Európában, és a harmadik legnagyobb a világon.
Miben rejlik a sikerének titka?
A Heineken sör csakis természetes alapanyagokból készül, így tiszta malátából, válogatott komlóból, kristálytiszta - adalékanyagok nélküli - víz felhasználásával, az előírt főzési és szűrési idők pontos és körültekintő, megalkuvások nélküli betartásával.
Több, mint száz éve is ez jellemezte a márkát, hiszen már 1889-ben elismerték minőségét, amiért a Párizsi Világkiállításon, a Heineken címkében, napjainkban is látható, Grand Prix Paris kitüntetéssel jutalmazták.
Mit jelent a palackon látható vörös csillag?
A Heineken-embléma pontosan jelképezi mindazt, amit a márka képvisel, egységet alkot a név, a piros csillag és a zöld szín. Az emblémában olvasható „e” betűk az erő és az egység kifejezői. A piros csillag motívum a középkorból ered. A csillag sarkai a levegőt, a tüzet, a földet és a vizet, továbbá egy mágikus ötödik elemet, a főzet minőségét jelképezik. A zöld szín a sör és alkotóelemeinek természetes eredetére utal és életerőt sugároz.
Pusztán ennyi elég lenne ahhoz, hogy a Heineken a világ legismertebb söre legyen?
Valóban nem. A márka nemcsak kiváló minőségéről vált ismertté, hanem a könnyen iható jellegéről és arról a Heineken számára kizárólagos felhasználási joggal bíró „A” sörélesztőről, amely még a mai napig is az egyik legfontosabb alkotóeleme a Heinekennek, meghatározva a termék egyedi ízét.
Speciális, csak a Heineken számára engedélyezett élesztő? Mit lehet erről tudni bővebben?
Ezt a speciális összetevőt Dr. Elion, a Louis Pasteur professzor iskolájában végzett tudós fedezte fel 1886-ban. A Heineken sör lényegében utánozhatatlan lett, mivel az „A” sörélesztő-kultúra féltve őrzött titok. Ez az alapanyag indítja el az erjedési folyamatot, s meghatározza a Heineken sör különleges ízét, zamatát és színét. Többet nem árulhatok el, hiszen ahogyan mondtam, mindez titok.
Az emberek világszerte ismerik és kedvelik a márkát. Mi lehet ennek az oka? A reklámok is nagyban szerepet játszhatnak mindebben.
A Heineken sikeréhez hozzájárul a kimagasló és egyedi prémium kommunikáció, amely hűen tükrözi a márka világát. Ahogy a márka és a cég, a reklámok is nemzetköziek, határok nélkül nyerik meg a fogyasztók millióit. Intelligens humor, körültekintő zeneválasztás, és rendkívül kreatív témafelvetés jellemzi őket. A Heineken reklámok a legkedveltebb reklámok közé tartoznak. Egyes filmeket több millióan töltenek le a különböző video megosztó portálokról, valamint számtalan mutációja is készül, szintén azt bizonyítva, a reklámok kreatívak és figyelemfelkeltőek.
Nyilván egy ilyen óriási cég felkarol, szponzorál eseményeket, kezdeményezéseket.
Természetesen így van. A Heineken a szponzorációk terén is a prémium eseményekre koncentrál. Így támogatja a Bajnokok Ligáját, a Rugby Világkupát, amelyet az egyes országok testre szabva valósíthatnak meg saját támogatási kereteiken belül. A sporton kívül kiemelkedik még a zene világa, ahol mi a Heineken Balaton Sound fesztiválnak vagyunk névadó szponzorai. Ahogy a márkát, úgy a fesztivált is a fiatalos, dinamikus, urbánus megjelenés és hangulat jellemzi.
A sör is alkohol, a mértéktelen fogyasztása problémákhoz vezethet.
Mindent, amit a márka tesz és képvisel, áthatja a felelősségteljes alkoholfogyasztásra való törekvés. A márka és a cég is elkötelezett a kulturált alkoholfogyasztás támogatása iránt. 2008 óta folyamatosan felhívjuk a fogyasztók figyelmét a mértékletes fogyasztásra – a termék csomagolásán feltüntetett logóval, az interneten, egy erre a célra dedikált weboldallal, valamint egy speciális
weboldallal,ahol vicces, de tanulságos formában tesszük könnyen érthetővé ezt a témát különböző szituációkban.