Autóipar: nehéz év jön
Az ágazaton belül mindeddig a közép- és kelet-európai autógyártás állt ellen a legjobban a válságnak, de az igazán kemény év 2010 lesz - írta hétfői számában egy osztrák gazdasági lap.
2010. január 25. hétfő 10:50 - HírExtra
A termelés hat százalékos visszaesésével még "a Kelet Detroitja" sínylette meg a legkevésbé a válságot, a számos nyugat-európai országban bevezetett roncsprémium-programnak köszönhetően - idézte a Wirtschaftsblatt a Fraunhofer Austria kutatóintézet friss jelentését. Ezek a programok részben mesterségesen táplálták a keresletet a kicsi és költséghatékony autók iránt.
Most azonban "be kell kapcsolni a biztonsági öveket": miután az autócsere-programok véget értek, 2010-ben csökkenni fog a vásárlókedv. Ehhez járul még, hogy az olcsó munkaerő jelentette előny is mérséklődni fog.
A versenyképességhez középtávon már nem lesz elegendő az alacsony bérköltségekből eredő előny, amely valamikor a térségbe vonzotta az autógyártókat. Most a kiváló működésre lesz igény - mondta René Leitner, az intézet munkatársa. Ha ezt a "házi feladatot" elvégzi a közép- és kelet-európai gépkocsigyártás, továbbra is vonzó telephely lesz az európai piacot kiszolgáló autóipar számára. Előnyt jelent majd, hogy a kicsi, olcsó gépkocsik egyre keresettebbek lesznek - állt a Wirtschaftsblatt cikkében.
Forrás: MTI