2024. november 23. - Kelemen, Klementina

Kíváncsi a világ legjobb sörére?

A Heineken a világ egyik legjobb söre. De miben rejlik a sikerének titka? Kiss Évával, a Heineken Hungária Zrt. kommunikációs vezetőjével beszélgettünk.
2010. november 6. szombat 13:59 - HírExtra
A Heineken a világ egyik legkedveltebb sörmárkája. Miből következtettetek minderre?

A Heineken valóban a világ egyik legkedveltebb söre, hiszen több mint 170 országában kapható a márka. A fogyasztók naponta mindegy 25 millió palack Heinekent fogyasztanak el világszerte, ez gyakorlatilag évi 28,2 millió hektoliter sört jelent. Mindezt több millió elkötelezett sörfogyasztót jelent, éppen ezért kijelenthető, a Heineken nem csupán egy sörmárka a sörpiacon, hanem egy valódi élmény.

A Heineken folyamatos fejlődése során egy óriási nemzetközi vállalattá nőtte ki magát. Mára 125 gyára van 70 országban, 55000 alkalmazottal. Az első számú sörgyártó cég Európában, és a harmadik legnagyobb a világon.

Miben rejlik a sikerének titka?

A Heineken sör csakis természetes alapanyagokból készül, így tiszta malátából, válogatott komlóból, kristálytiszta - adalékanyagok nélküli - víz felhasználásával, az előírt főzési és szűrési idők pontos és körültekintő, megalkuvások nélküli betartásával.

Több, mint száz éve is ez jellemezte a márkát, hiszen már 1889-ben elismerték minőségét, amiért a Párizsi Világkiállításon, a Heineken címkében, napjainkban is látható, Grand Prix Paris kitüntetéssel jutalmazták.

Mit jelent a palackon látható vörös csillag?


A Heineken-embléma pontosan jelképezi mindazt, amit a márka képvisel, egységet alkot a név, a piros csillag és a zöld szín. Az emblémában olvasható „e” betűk az erő és az egység kifejezői. A piros csillag motívum a középkorból ered. A csillag sarkai a levegőt, a tüzet, a földet és a vizet, továbbá egy mágikus ötödik elemet, a főzet minőségét jelképezik. A zöld szín a sör és alkotóelemeinek természetes eredetére utal és életerőt sugároz.

Pusztán ennyi elég lenne ahhoz, hogy a Heineken a világ legismertebb söre legyen?

Valóban nem. A márka nemcsak kiváló minőségéről vált ismertté, hanem a könnyen iható jellegéről és arról a Heineken számára kizárólagos felhasználási joggal bíró „A” sörélesztőről, amely még a mai napig is az egyik legfontosabb alkotóeleme a Heinekennek, meghatározva a termék egyedi ízét.

Speciális, csak a Heineken számára engedélyezett élesztő? Mit lehet erről tudni bővebben?


Ezt a speciális összetevőt Dr. Elion, a Louis Pasteur professzor iskolájában végzett tudós fedezte fel 1886-ban. A Heineken sör lényegében utánozhatatlan lett, mivel az „A” sörélesztő-kultúra féltve őrzött titok. Ez az alapanyag indítja el az erjedési folyamatot, s meghatározza a Heineken sör különleges ízét, zamatát és színét. Többet nem árulhatok el, hiszen ahogyan mondtam, mindez titok.

Az emberek világszerte ismerik és kedvelik a márkát. Mi lehet ennek az oka? A reklámok is nagyban szerepet játszhatnak mindebben.


A Heineken sikeréhez hozzájárul a kimagasló és egyedi prémium kommunikáció, amely hűen tükrözi a márka világát. Ahogy a márka és a cég, a reklámok is nemzetköziek, határok nélkül nyerik meg a fogyasztók millióit. Intelligens humor, körültekintő zeneválasztás, és rendkívül kreatív témafelvetés jellemzi őket. A Heineken reklámok a legkedveltebb reklámok közé tartoznak. Egyes filmeket több millióan töltenek le a különböző video megosztó portálokról, valamint számtalan mutációja is készül, szintén azt bizonyítva, a reklámok kreatívak és figyelemfelkeltőek.

Nyilván egy ilyen óriási cég felkarol, szponzorál eseményeket, kezdeményezéseket.


Természetesen így van. A Heineken a szponzorációk terén is a prémium eseményekre koncentrál. Így támogatja a Bajnokok Ligáját, a Rugby Világkupát, amelyet az egyes országok testre szabva valósíthatnak meg saját támogatási kereteiken belül. A sporton kívül kiemelkedik még a zene világa, ahol mi a Heineken Balaton Sound fesztiválnak vagyunk névadó szponzorai. Ahogy a márkát, úgy a fesztivált is a fiatalos, dinamikus, urbánus megjelenés és hangulat jellemzi.

A sör is alkohol, a mértéktelen fogyasztása problémákhoz vezethet.

Mindent, amit a márka tesz és képvisel, áthatja a felelősségteljes alkoholfogyasztásra való törekvés. A márka és a cég is elkötelezett a kulturált alkoholfogyasztás támogatása iránt. 2008 óta folyamatosan felhívjuk a fogyasztók figyelmét a mértékletes fogyasztásra – a termék csomagolásán feltüntetett logóval, az interneten, egy erre a célra dedikált weboldallal, valamint egy speciális weboldallal,ahol vicces, de tanulságos formában tesszük könnyen érthetővé ezt a témát különböző szituációkban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie »
Hozzászólás:

ezüstös aranyér
2010. november 6. 14:23
A Heineken nem is jó sör. Na le is szaladok egy Kőbányaiért.
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását