Szinte teljesen újjá kell építeni a pályát
Még mindig tart a műszaki mentés és a szakértői vizsgálat a keddi vonatszerencsétlenség helyszínén, a Budapest-Győr vonalon, Szőny külterületén. A jelenlegi állás szerint leghamarabb szerda dél körül indulhat meg a forgalom a szakaszon - tájékoztatta a Fü
2007. február 7. szerda 07:38 - Hírextra
A vonalon késésekre kell számítani, Almásfüzitő és Komárom között pótlóbuszok szállítják a személyvonatok utasait, itt 40-60 perccel növekszik a menetidő, míg a Budapest-Győr vonalon haladó nemzetközi és belföldi gyors- és InterCity járatok kerülő úton, Budapest-Fehérvár-Kisbér-Komárom érintésével közlekednek, ami egy, másfél órás késéseket eredményez - tette hozzá a szóvivő.
Kavalecz Imre elmondta, a baleset színhelyén szinte teljesen újjá kell építeni a pályát, hiszen leszakadt a felsővezeték és a sínek is megsérültek. A MÁV négy-négy vagon kavicsot és sínt küldött a helyszínre a helyreállítási munkálatokhoz.
A keddi balesetben a mozdonyvezető meghalt, nyolcan pedig könnyebb sérüléseket szenvedtek a Komárom-Esztergom megyei Szőnynél, amikor összeütközött két vonat. A sérültek közül négyet a mentők szállítottak el, négyen saját lábon mentek a komáromi kórházba.
A baleset akkor történt, amikor a Komárom és Almásfüzitő közötti szakaszon a Tatabányáról Bécsbe tartó nemzetközi személyvonat hátulról utolért egy tehervonatot és összeütköztek. Utóbbinak 5 kocsija kisiklott. A személyvonaton 25-en utaztak, mire a tűzoltók a helyszínre értek, mindenki kiszállt a kocsikból.
Forrás: Független Hírügynökség