Állandóan panaszkodnak a BKV utasai
A Budapesti Közlekedési Zrt. utasai jellemzően a késésekre, járatkimaradásokra, forgalmi változásokra, a járművek fűtésének, illetve légkondicionálásának hiányára, valamint a sofőrök, ellenőrök udvariatlanságára panaszkodnak.
2007. február 9. péntek 13:10 - Hírextra
Tavaly összesen 54 ezer megkeresés érkezett a céghez, ennek 63 százalékában információt kértek az utazni szándékozók, a panaszok aránya 10 százalék - derül ki a 2006-os adatok összesítéséből.
Tavaly összesen 1,3 milliárd utast szállított a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV), tehát naponta csaknem négymillióan szálltak fel a járművekre. Az év során 54 ezer észrevétel érkezett - közölte a cég közönségkapcsolati irodájának vezetője pénteken, sajtótájékoztatón. Kiesswetter Walter elmondta: az észrevételek száma csökkent, 2003-ban például még 80 ezer megkeresést kaptak az utasoktól. Hozzátette: ennek valószínűleg az is az oka, hogy a budapestiek kevésbé érnek rá.
Az 54 ezer megkeresés 63 százaléka információkérés volt. 14 négy százalékban téves megkeresésről volt szó, illetve arról, hogy - főként - fiatalok szórakoztak, és fals bejelentéseket tettek. A panaszok aránya 10, a bejelentéseké 9 százalék. Időnként dicséretek is érkeztek, tavaly ennek aránya megközelítette az 1 százalékot.
Az utasok jellemzően a késéseket, járatkimaradásokat kifogásolják. Érkeztek panaszok járatok megszűntetése, útvonalak módosítása, illetve eseti forgalmi változások miatt is. Sokan szóvá tették a járművek fűtésének és légkondicionálásának hiányát, a megállóhelyek nem megfelelő állapotát, a rosszul működő jegykiadó automatákat, jegykezelőket, indításjelzőket. Több bejelentőt zavartak a pályahibák miatti zajos járművek, illetve a hajléktalanok. Gyakori panasz volt a járművezetők, ellenőrök, pénztárosok udvariatlansága.
A cég közönségkapcsolati iroda vezetője kifejtette: azt nem lehet megmondani, melyik a leggyakoribb panasz, mert egy-egy észrevételben több dolgot is említenek az utasok. A panaszok száma valamivel nőtt a korábbiakhoz képest, de eközben az utazások száma is emelkedett. A kommunikációs lehetőségek javulása miatt az észrevételek, és ezen belül a panaszok is sokkal könnyebben eljutnak a céghez. A legtöbben telefonálnak, egyre többen írnak e-mailt is, viszont lecsökkent a postai úton érkező levelek száma, és kevesebben mennek be személyesen az ügyfélszolgálatra.
A BKV figyelembe veszi a beérkező véleményeket - mondta Kiesswetter Walter . A 2-es metró tavalyi felújítása során olyan népszerű lett a pótlóbusznak szánt 239-es gyors autóbusz, hogy idén február 1-től állandó járattá tették. Az utasok igényei alapján fejlesztették az éjszakai tömegközlekedési hálózatot. Módosították például a 34-es és a 952-es buszok útvonalát, és újabb megállókat iktattak be a 117-es, a 176-os, illetve a 923-mas járatok vonalán. Kihelyeztek utasvárókat és pótolták a megállókból a hiányzó menetrendeket. Az utasok kérésére ma már a kutyák is utazhatnak gyűjtőjeggyel, nem kell külön vonaljegyet venni számukra.
Forrás: Független Hírügynökség