Kártalanítási alap az elromlott tévékre?
Előfordulhat, hogy tartós fogyasztási cikkeknél a jótállási idő letelte után meghibásodott termék helyett a fogyasztó kénytelen újat venni, mert a szerelők sokszor - alkatrészhiányra hivatkozva - nem vállalják a javítást.
2007. március 2. péntek 17:13 - Hírextra
A fogyasztóvédelmi társadalmi szevezetek több alkalommal is jelezték már a jogalkotónak, hogy szüntesse meg ezt a joghézagot - mondta a Független Hírügynökségnek Baranovszky György. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) ügyvezető elnöke hozzátette: az üzletek működéséről és a belkereskedelmi tevékenység feltételeiről szóló kormányrendelet helyett egy új jogszabályt dolgoznának ki, ennek előkészületeit már megkezdték. A FEOSZ álláspontja szerint ez megfelelő alkalom lehetne a fogyasztók védelméhez szükséges garancia beépítéséhez.
Ez a garancia lehet például, hogy egy bizonyos értékhatár fölött, a gyártó által megszabott garancia lejártával, de még a termék szokásos élettartamán belül meghibásodott cikkek esetében is biztosítsanak alkatrészt vagy javítási lehetőséget. Így nem kellene egy drága számítógépet vagy televíziót kidobniuk a vásárlóknak - fogalmazott Baranovszky György.
Másik megoldást lenne egy olyan állami alap létrehozása, melyből kártalanítani lehetne a fogyasztókat, ha olyan terméket vásároltak, amelynek gyártója időközben megszűnt - mondta az ügyvezető elnök.
Forrás: Független Hírügynökség