Sok milliárd dolláros befektetéssel nagy kapacitású utasszállító repülőgépek gyártására képes ipari bázist szeretne kialakítani Kína, egyúttal csökkentve úgymond függőségét a két a piacon uralkodó gyártótól, az amerikai Boeingtől és a nyugat-európai Airbu
2007. március 5. hétfő 17:55 - Hírextra
Már a kínai államtanács elé került az erre vonatkozó terv, ami a kormányzat támogatását élvezi, két nagy állami gyártóról, az AVIC I és az AVIC II néven említett vállalatról. Az előbbi egyik illetékese már azt is bejelentette, hogy a prototípus 2010-ig bemutatásra kerülhet. Az említett két cég már létező és gyártói tevékenységet folytató vállalat: részegységeket gyártnak az említett két nagy nemzetközi repülőgépgyártónak.
A kínai belső igények azonban óriásiak: egy becslés szerint a polgári légi közlekedésnek több mint 2 és fél ezer repülőgépre lesz szüksége az elkövetkezendő húsz év során. Az Airbus becslése szerint mindez közel 300 milliárd dolláros repülőgépvásárlási igényt jelent.