„A BMW megjelentette új, X elnevezésű sorozatát, egy könnyű egyhengeres modellcsaládot, melynek két tagja van: a country – egy könnyű terepre és városba való, úgymond stilizált Enduro gumival ellátott motor. Száznegyven kilogramm, ötven- hatvan lóerő” - meséli Tóth Zoltán. „A másik tag egy szupermoto - szerű fazon, ami egész egyszerűen a „Moto” névre hallgat."
A motorversenyző szerint ez a típus adja leginkább s jellegzetes BMW vonulatot. „Jellegzetes az asszimetria, főleg a lámpáján, az első fényszórótesten.”
A Moto kétmillió forint feletti összegért kapható, így valószínűleg inkább a tehetősebb városi kalandorok körében fog sikert aratni. „A BMW belendült a gyártásban és az eladásban. Már százezer darab felett adnak el éves szinten. Van egy viszonylag elérhető árú modelljük, amivel megszülethet a márkahűség, utána lehet a drágábbakra ráültetni a delikvenseket. Ezen kívül még egy tényezőre is odafigyelnek: főleg nyugaton jellemző, hogy a család tagjai külön motorral rendelkeznek. Kell tehát egy apunak, egy anyunak...”- mondta Tóth Zoltán a műsorban.
A Triumph Tigerrel kapcsolatban Tóth Zoli elmondta, kedvence a Naked Bike kategóriás Speed Triple.: „ A radiális féknyelvekkel, upsidedown villával ellátott 1050 köbcentiméteres, három hengeres motor – amit én hosszúlábú speed triple-nek hívok – kényelmesebb, hatásos szélvédelemmel ellátott gép, mely mindenféle huncutkodásra alkalmas. Bő erőtartammal rendelkezik, bár százharminc helyett csak száztizenöt lóerő, ami száz newtonméter fölött ad nekünk a forgatónyomatékból. Azaz háromezertől már nagyon tisztességesen nyom, széles a fordulatszám - tartalma, és könnyű a bekormányozhatósága.” Tóth Zoltán szerint a motor „büntetőpontok nélkül nem kimotorozható”.
A Tiger elődje sokban hasonlított a Túra- Enduro szerepére. A Tiger viszont szakított a hagyományokkal, hiszen most már elől is 17-es felnit láthatunk a motoron, amit utcai mintázatú sport túragumik kereteznek. A műsorban a a műsorvezető, Hartmann Zoltán a Rocket 3 sorsáról érdeklődött.
„Nem lesz egyelőre semmi újítás. Ősszel kerülhet ki egy Rocket 3-ra épülő modell, ami amolyan honda goldvinges XXL ruházatot hord majd. Kifejezetten a nyugati nyugdíjasok számára lesz élvezhető a légrugó tempomat, a cd-s rádió stb...”- mondja a motorversenyző.
Hartmann Zoltán feltette a kérdést, a Triumphon belül Tóth Zoltánnak mely motor lenne a személyes kedvenc mindennapi használatra. „ Meg tudnék barátkozni egy Tigerrel is, bár a családi költségvetés nem enged többet. Most van egy 675-ösöm, és a versenymotorom, a nitrós Rocket 3. A 675-öt is nagyon szeretem.”
A műsorvezető és a motorversenyző két fontos versenyről beszélgetett a műsorban: a múlt héten megrendezett Motogp versenyről, és az e hétvégén megrendezésre kerülő futamról.
„Philip Islandon tartották a Motogp-t múlt hétvégén. A Superbike - futamon 600-as utcai motorokból tuningolt gépek indultak. Ez volt Talmácsi Gergő második versenye, ahol nem rossz eredményt ért el. Warmupra 1 másodpercet javult az ideje. A célegyenes végén a tizennyolcadik helyen fordult a mezőnyben. Az első kör egyik kanyarjában két versenyző összegabalyodott, ez a bukás pedig a sóderágyba vezette Talmát is - aki egyébként olasz színekben indult.”
Qatarban rendezik e hétvégén a Motogp versenyt. 125-ös és 250-es motorok, és új gp-motorok indulnak. 125-ben Talmácsi Gabit láthatjuk (aki legutolsó tesztjein pályarekordot állított fel, majd saját rekordjait javította) illetve 250-ben egy magyar csapatot, az Aprilia Tóth Team-et.
Sok változás történt a verseny indulása óta: például a Rossi - féle Yamahán Fiat embléma fog díszelegni.
A műsor jövő heti témája a Bamako verseny lesz. Hartmann Zoltánnal és Tóth Zoltánnal legközelebb csütörtökön 11 órakor találkozhatnak az Abszolút Rádión, az Fm 97.3 -on.