Alaposan felkészült a Budapesti Tavaszi Fesztivál reklámértékének kihasználására a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapesti Fesztiválközpont Kht. A két szervezet 19 ország 38 újságírójának készített elő programot a Sziget Fesztivál melletti másik nagy, európai
2007. március 20. kedd 09:22 - Hírextra
Az újságírókat nem csak kulturális rendezvényekre, kiállításokra viszik, hanem a külön a számukra szervezett "Budapest másképp" városnézésen kávéházakkal, galériákkal, aukciósházakkal és egyéb érdekességekkel ismertetik meg őket. Egész napos túra során a Terror Háza és a Szoborpark mellett a szocreál hangulatát idéző vendéglátóhelyeket mutatnak be nekik.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy az újságíró tanulmányutak szervezése az egyik leghatékonyabb módja a hazai turisztikai kínálat külföldi népszerűsítésének. Tavaly 297 tanulmányút keretében összesen 638 fő újságírót, forgatócsoportok tagjaként 220 embert, továbbá 1760 turisztikai szakembert és utazásszervezőt fogadott a Magyar Turizmus Zrt. A tanulmányutak nyomán megjelent cikkek és tudósítások olyan mennyiségű információt szolgáltattak Magyarországról, hogy azok reklámként való közlése az MT Zrt. számítása szerint legalább 1,7 milliárd forintba került volna.