Kóka: öt év alatt megduplázzuk az autópályák hosszát
Kóka János szerint az ország arra lehet a legbüszkébb, hogy öt év alatt megduplázza az autópályák hosszát. Az SZDSZ elnöke erről a Zala megyei Gelsén beszélt, pénteki sajtótájékoztatóján.
2007. augusztus 24. péntek 18:02 - Hírextra
Az ország arra lehet a legbüszkébb, hogy öt év alatt megduplázza az autópályák hosszát. Erre pedig egyetlen vetélytársunk sem volt képes ebben a régióban - mondta a gazdasági és közlekedési tárca irányítója, aki néhány órával korábban adta át az M7-es újabb 12 kilométeres szakaszát Nagykanizsán.
Kóka János szerint azonban nemcsak a sztrádák, hanem a minőségi közutak is fontosak, ezért indul központi és uniós forrásból fejlesztés számos nyugat-dunántúli főútvonalon. "Kialakult egy észak-déli irányú kereskedelmi és gazdasági tengely, amely Lengyelország, Csehország és Szlovákia élénkülő ipari termelését köti össze a szlovéniai, horvátországi tengeri kikötőkkel", ez a forgalom nagy részben Nyugat-Dunántúlon halad át - fejtette ki a pártelnök.
Meglátása szerint az elmaradt infrastrukturális fejlesztések miatt veszítettek a nyugat-dunántúli városok beruházókat.
Az SZDSZ elnökeként úgy fogalmazott: a pártnak modern, 21. századi vidékpolitikával kell a választók elé állnia, mert ezt a területet az elmúlt 15 évben jelentőségén alul kezelte. Enélkül szavazatokról is lemondana a liberális párt - tette hozzá.
Kóka János kijelentette: "nem lehet a vidéki magyarságot egy nemzeti színű szalaggal átkötött skanzenbe zárni, ettől várva a boldogulásukat". Az SZDSZ új vidékpolitikájáról azt mondta: a modernizációra, a versenyképes termelésre kell helyezni a hangsúlyt, de a gazdaságfejlesztés keretében gondolni kell az agráriumon kívülre is.
Az SZDSZ múlt héten, Keszthelyen megalakult vidékpolitikai kabinetjének vezetőjeként Kovács Kálmán, a környezetvédelmi tárca államtitkára azt mondta: "a vidékfejlesztés az SZDSZ szemében azt jelenti, hogy teszünk érte valamit". A vidék nem leszakadó, hanem dinamizáló része az országnak - fűzte hozzá.
Sajnálatosnak nevezte, hogy Nagykanizsa fideszes városvezetése nem vett részt sem a közelmúltbeli regionális vasúti egyeztetésen, sem pedig a néhány órával korábban átadott M7-es autópálya avatóján, szerinte pártpolitikai okokból.
Rácz József, Gelse SZDSZ-es polgármestere, egyben a Nyugat-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács társelnöke elmondta: az uniós fejlesztési források jóvoltából olyan lehetőség küszöbén állnak a települések, amit vétek nem kihasználni. A következő hat évben 144 milliárd forintot osztanak szét a Nyugat-Dunántúlon, amihez a tárcák által kiemelt projektek társulnak.
A sajtótájékoztatón Kóka János az MTI kérdésére elmondta: a kormány és az önkormányzatok is több befektetővel folytatnak tárgyalásokat lehetséges zalai beruházásokról. A részletekről azonban nem kívánt beszélni, mindössze annyit közölt, hogy feldolgozó- és szolgáltatóipari beruházásokról van szó, de ezekért "nemcsak országon belül, hanem határokon túlmutatóan is nagy a versengés".
Forrás: MTI