A zenekar szombaton este mintegy kétórás, ráadásokkal megtoldott, hatalmas sikerű koncerttel zárta be a csütörtökön kezdődött, idén már másodszor megtartott rendezvényt.
A nemzetközivé fejlődött fesztiválnak a szerbeken és magyarokon kívül cseh résztvevői is voltak - a nagyon izgalmas, népzenei alapokra építkező, s jazzbe hajló funky-zenét játszó prágai Gulo Car zenekar.
A roma zenei kultúra sokszínűségéről jó képet kaphatott az a sok ember, aki mindhárom nap műsorát végighallgatta. A hagyományos cigányzenét modern hangzásban előadó Rajkó Zenekar nyitotta meg a fesztivált. Utána Szerbia legnépszerűbb roma énekese, a hatvanas éveiben járó Saban Bajramovic következett, akiről nehéz eldönteni, hogy minek nagyobb mestere, a populáris, mulatós zenének, vagy a népzenére épülő izgalmas - fantasztikus hangon előadott - jazznek.
Natasa Tasic, a belgrádi opera szólóénekese, ez az igazi operadíva Rahmanyinov, Csajkovszkij, Manuel Ponse, Francesco Obradors és George Gershwin dalaival nyűgözte le a közönséget, hogy aztán a szabadkai Mato Uralo zenekar megmutassa, milyen csodálatos jazz-alapanyag a magyar nép- és műdal. A Madárka, madárka, s a Hubay írta - a nagyvilágon Brahms I. magyar táncából ismert - Hullámzó Balaton tetején sziporkázó rögtönzésekre adott alkalmat az együttesnek. A szabadkaiak vezetője, Varga Károly Budapesten végezte a konzervatóriumot, s a Rajkó zenekarban kezdte pályafutását.
Roma rendezők filmjeit is vetítették, s a Suno E Romengo roma színház is fellépett a háromnapos fesztiválon, amelyet - mint a montenegrói Goran Nikolic, a rendezvény egyik kitalálója, s egyben producere az MTI-nek elmondta - azért tartottak, hogy "Európa délkeleti részén ismerjék már meg egymást az emberek, vegyék észre a szépet és a jót is a másikban".