Demszky Gábor az újságírók előtt elmondta, hogy a Fővám téri metróállomás építése miatt lezárt útszakaszt, az ő sürgetésére, a tervezettnél két héttel hamarabb, az iskolakezdésre sikerült visszahelyezni a forgalomba.
"Ez a munka azért tanulságos mindenki számára, aki a metrón dolgozik, mert annak, ha a főváros közlekedését akadályozó, pluszköltséggel járó problémát okoznak a fővárosnak, annak következményei lesznek." Következményei például kötbérben, még a magántulajdonban levő vállalatok esetében is - tette hozzá.
Hagyó Miklós hangsúlyozta, hogy a 4-es metró első, 7,3 kilométeres szakaszának 2010-es átadását semmi nem veszélyezteti.
A kivitelező Hídépítő Zrt. írásos tájékoztatása szerint a Fővám téri állomásnál a résfal építését végző alvállalkozó a munkák során a marófogakat sűrűbben cserélte, melynek eredményeképpen korábban, már szeptember 2-án végzett. A résfalba 700 tonna betonacélt és mintegy 5.200 köbméter betont építettek be, a résfal legnagyobb mélysége 40 méter.
Ahol a technológia lehetővé tette, ott heti 7 nap, 24 órás műszakban dolgozott minden, a projektben részt vevő dolgozó.