Az ötajtós Kia cee'd magyarországi bevezetése után kilenc hónappal a Kia Motors Hungary (KMH), a dél-koreai autómárka hivatalos hazai vezérképviselete megkezdte az alsó-középkategóriás személyautó Sporty Wagon, azaz sportos kombi változatának forgalmazását is.
A szeptember 4-én, az Európa Kongresszusi Központban megtartott ünnepélyes hazai premier során bemutatkozott a cég újonnan kinevezett országigazgatója, a 30 éves Nagy Norbert is. Az eseményen a KMH képviselői kiemelték még a csapott hátú cee,d napokban elért 5 csillagos, azaz kitűnő Euro-NCAP törésteszt-eredményét, amely nemcsak a Kia, hanem a dél-koreai autógyártás egészét tekintve is az első kiváló európai biztonsági minősítés. Mindezen felül a KMH részéről elhangzott, hogy a cee,d modellekre eddig vállalt 5+2 éves vagy 150 ezer kilométeres garancia teljes körű; azaz 7 évre vagy 150 ezer kilométerre módosul.
Természetesen a sajtótájékoztató elsősorban a cee,d vadonatúj SW kiviteléről szólt. Az újdonság egyes részleteibe maga a tervező, Kovács Milós avatta be az egybegyűlteket - elfoglaltsága okán videóüzenetben. A magyar formatervező elmondta, hogy az ötajtós cee,d és az SW az első ajtópárig mindenben megegyezik, azonos továbbá a tengelytávjuk (2650 mm) és a motorválasztékuk (1.4, 1.6 és 2.0 benzines, 109, 122, illetve 143 LE, valamint 1.6 CRDi és 2.0 CRDi (115/140 LE), s egy gyártósoron, a szlovákiai Zsolnán készülnek.
A két cee,d modellváltozat közötti különbség középről hátrafelé teljesedik ki, oldal- és hátulnézetben egyaránt feltűnő. Az SW karosszériája 235 milliméterrel hosszabb (4475 mm), tetővonala meredekebb, a leghátsó oszlopa pedig Z-betűt formáz. Ez a megoldás nem csupán a karakteres megjelenést, hanem a praktikumot is szolgálja.
Ennek révén ugyanis a hátsó ajtó felfüggesztését a szokásostól eltérően nem a tető végén, hanem attól előbbre lehetett elhelyezni. Ezért a nagyméretű ajtót a szegmens más kombijaival összevetve meredekebb szögben, kisebb helyen lehet felnyitni, és persze lecsukni. Az ügyes megoldás mögött alapesetben 534 literes csomagtér rejlik, amely a 40/60 arányban, támlával és lappal előredönthető hátsó ülések révén szükség esetén 1664 literesre bővíthető.
Az SW felszereltségi szintjeit, akárcsak az ötajtós esetében az LX Plus, EX Limited, EX és TX csomagok testesítik meg. Már a bázis is sokat ad, többek között elektromos szervókormányt, ABS+EBD-t, hat légzsákot, MP3 fájlkompatibilis kormányról is vezérelhető audiorendszert és kézi vezérlésű klímát. A leggazdagabb a TX, amely a teljesség igényével olyan finomságokat tartalmaz mint az ESP, az esőszenzoros ablaktörlő, a vízlepergető oldalüvegezés, a tolatóradar, továbbá a könnyűfém keréktárcsa. A felszereltségi csomagok bőséges beltartalma okán feláras tétel alig akad. Mindazonáltal az SW premierjének alkalmával fontos opcióval egészült ki a lista: immár az 1.6 CRDi motorhoz is elérhetővé vált a négy fokozatú, kézi módban is használható automatikus sebességváltó.
Az Kia cee,d SW hivatalos bemutatásának napjától a márka minden hazai kereskedőjének kínálatában megjelent, a hálózat a vásárlóközönség számára a szeptember 15-16-i hétvégén megrendezendő nyílt napok keretében mutatja be a járművet. Az SW alapára 3 699 000 forint (1.4 LX Plus), a csúcsmodell (2.0 CRDi TX) 6 000 000 forintba kerül.