Az összefogás célja, hogy szakmai és üzleti lehetőséget adjon tehetséges, fiatal, kezdő kortárs alkotók, képzőművészek bemutatkozására, szakmai és piaci lehetőségeik kibontására.
Vincze Miklós elmondta, hogy a programban résztvevő üzletemberek a projektre az első évben 273 millió forintot fordítanak, valamint a pénzügyi hozzájáruláson kívül részt vesznek a fiatal kortárs képzőművészek menedzsmentképzésében is.
A felajánlott összeget kommunikációs munkára költjük, kiállításokat rendezünk, katalógusokat, kiadványokat jelentetünk meg, média-megjelenéseket szervezünk a művészeknek - sorolta Vincze Miklós.
Ettől azt várják, hogy a közönség, köztük a leendő vevők, jobban megismerkedjenek egy-egy művész munkáival, életművével. A program életre hívója szerint ugyanakkor nem szeretnék árucikknek tekinteni az alkotókat.
Ha egy fiatal képzőművész a nulláról próbálja megismertetni magát 15-20 év is kell hozzá, mi felgyorsítanánk ezt, jól felépített kommunikációval akár másfél, két év alatt is népszerűvé válhatnának - vélekedett Vincze Miklós.
A program keretében azokat a művészeket támogatjuk, akik legalább 7-10 munkát be tudtak mutatni, tehát valamiféle teljesítmény már áll mögöttük - tette hozzá.
Az év végén a programban résztvevő hatvan művész közös kiállítással jelentkezik, a következő évben pedig minden művésznek külön tárlatot rendeznek, amelyekhez aukciók is társulnak.
A VAM Art projekt első szakasza szombaton indul a VAM Design Centerben, ahol a Nyócker című filmet producerként, a Zuhanórepülés című alkotást rendezőként jegyző Novák Erik festőművész munkáiból nyílik kiállítás, tíz fiatal szobrász bemutatkozásával.