A menetrendszerinti járatok - amelyek a forgalom 86%-át teszik ki - továbbra is erőteljes növekedést mutatnak. Ez az eredmény mindenekfölött rendkívül örömteli, hiszen a rövid- és középtávú szektor erőteljes növekedése majdnem teljes mértékben kompenzálta a hosszú távú járatok teljes mértékben hatékony és tervezett csökkentését. Az összes szektorban elért pozitív férőhely kihasználás adatok bizonyítják, hogy jó úton haladunk."
A rövid- és hossztávú szektor kompenzálja a kevesebb hosszú távú járatot
Az Austrian Airlines Csoport összességében körülbelül 5.37 millió menetrendszerinti járatokon közlekedő utast szállított a rövid- és középtávú szektorokban 2007 első nyolc hónapja során, amely 8.3%-al több mint a 2006-os év összehasonlító időszakában elért eredmény. Míg a felkínált üléskapacitás (ASK) 8.7%-al nőtt, a menetrendszerinti járatokra vetített fizetőutas-kilométer még erősebben, 11.2%-al nőtt. Ebben a szektorban a férőhely kihasználás ('load factor') elérte a 67.1%-ot, amely az előző évihez képest 1.5 százalékpontos növekedést mutat.
Augusztus nyári hónapban az utasforgalom további növekedést mutatott: a rövid- és középtávú járatok esetében az előző évhez képest 8.0%-al volt magasabb. Ezen menetrendszerinti járatokra vetített fizetőutas-kilométer (RPK) 2006-hoz képest lenyűgöző módon, 12.8%-al emelkedett, míg a felkínált üléskapacitás (ASK) 8.3%-al nőtt. A két hatás eredőjeként kialakuló 71.0%-os férőhely kihasználás az előző évihez képest 2.8 százalékpontos növekedést mutat.
A hosszú távú járatok kompenzációja eredményeképpen javul a kapacitás
Januártól augusztusig terjedő időszakban az Austrian Airlines Csoport megközelítőleg 890.900 utast szállított menetrendszerinti hosszú távú járatain, amely 2006 megfelelő időszakához képest 13.3%-os csökkenést jelent a hosszú távú szektor átalakítása következtében. A menetrendszerinti járatok felkínált üléskapacitása (ASK) a terveknek megfelelően 25.0%-al csökkent, míg ugyanezen szektor fizetőutas-kilométerében (RPK) mért forgalmi adata kisebb mértékben, 21.5%-al csökkent. A hosszú távú járatok szegmensében kialakuló 82.3%-os férőhely kihasználás az előző évihez képest 3.7 százalékpontos erősödést mutat.
A Csoportnak 2007 augusztusában még jobban sikerült ellensúlyoznia a hosszú távú járatok terén végrehajtott célzott kapacitás-csökkentést, a 2006-os évhez képest az ASK értéke 33.7%-al alacsonyabb, és az RPK az előző év megfelelő időszakéhoz képest csak 32.4%-al csökkent. Ennek eredményeképpen a férőhely-kihasználás tovább javult, amely 1.6%-os százalékpontos növekedéssel elérte a 84.3%-ot.
A menetrendszerinti járatok forgalma összességében továbbra is erőteljes növekedést mutat
A januártól augusztusig terjedő időszakban az Austrian Airlines Csoport megközelítőleg 6.26 millió utast szállított menetrendszerinti járatain, amely 4.6%-os növekedést jelent. Összességében a menetrendszerinti járatok felkínált üléskapacitásában (ASK) mért forgalmi adat 2006-hoz képest 12.0%-al került csökkentésre a terveknek megfelelően, míg a menetrendszerinti járatokra vetített fizetőutas-kilométer (RPK) csak 10.3%-al csökkent az előző év összehasonlító adatához képest. Ennek eredményeképpen a menetrendszerinti járatok férőhely-kihasználása 75.1%-ot ért el, amely 1.5 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest.
Összességében az Austrian Airlines Csoport 2007 augusztusában 843.600 utast szállított menetrendszerinti járatain, amely az előző év megfelelő adataihoz képest 2.4%-os növekedést jelent. A menetrendszerinti járatok felkínált üléskapacitása (ASK) a terveknek megfelelően 17.1%-al került csökkentésre, a fizetőutas-kilométer (RPK) csak 16.6%-al csökkent. Ennek eredményeképpen a férőhely kihasználás 77.4%-os eredményt ért el, amely az előző év megfelelő időszakához képest 0.5 százalékpontos növekedést mutat.
A charter járatok forgalmi adatai stabil férőhely kihasználást mutatnak
Hasonlóan az előző hónapok eredményeihez, a charter szektorban bekövetkezett utasszám csökkenést a strukturális hatások (a 2006-os adatokban a Slovak Airlines is szerepel) és a hosszú távú járatok célzott kapacitás-csökkentése okozta, melynek célja a jövedelmezőség javítása volt. Ebben az évben néggyel kevesebb charter repülőgépet használt az Austrian az előző évhez képest, hiszen két repülőgépet a menetrendszerinti járatok szektora használt, és a másik két repülőgép a Slovak Airlines használatában volt az elmúlt évben. A nehéz időszak ellenére, a vállalatnak sikerült biztosítania a charter szektor kapacitását illetve, ezt a piacon megfelelően ellensúlyozni, és ezáltal az Austrian bebizonyította, hogy ebben a szegmensben is stabilan fent lehet tartani az egészséges férőhely kihasználási értéket.