A meglévőket, mint például a Balaton és a Fertő-tó környékieket pedig felújítani tervezik. Minderre 2013-ig megközelítőleg 60 milliárd forint, döntően uniós forrás áll rendelkezésre - tette hozzá.
A program részeként nemcsak a meglévő kerékpárút-hálózatot és a meglévők felújítását, hanem az ehhez kapcsoló infrastruktúrát is fejleszteni szeretné a tárca a jövőben.
Kóka János beszámolt arról, sikeres volt a Bringázz a munkába pályázat, valamint a tárca támogatja azon munkahelyeket, amelyek preferálják azt, hogy a munkatársak kerékpárral járjanak munkába.
Mint fogalmazott: szemléletváltásra van szükség, mert azt szeretné, ha "vírusként terjedne" a kerékpározás kultúrája Magyarországon, hiszen egy ország fejlettségének egyik fokmérője, hogy mennyire tekinti partnernek a kerékpárosokat, illetve ennek a közlekedési eszköznek az egyenrangúságát a többihez képest.
Kóka János kifejtette, nagyjából egy kilométer kerékpárút megépítése 20-30 millió forintba kerül, így az erre szánt 60 milliárd elegendő forrás lesz. Ehhez hozzátette: a tárca jövőbeni terveiben az szerepel, hogy minden út úgy épülne meg, hogy mellette rögtön kialakítanak a kerékpárosoknak is egy részt. Példaként a 67-es út építését említette a gazdasági miniszter, aki egyébként magánemberként sokat biciklizik.