A Discovery Research Group közvélemény-kutató vizsgálata szerint tavaly Oroszországban 119,5 millió (dal) dekaliter vodkát palackoztak, ami az országban eladott töményital 70 százalékát tette ki. A fennmaradó 30 százalékot a "státuszszimbólum-itókák", azaz a konyak, a whisky, a szaké, tequila forgalma teszi ki - olvasható a Finanszovije Izvesztyija orosz üzleti lap online kiadásában.
Mint a kutatók rámutatnak, az egzotikus italok forgalma leginkább a bárokban, éttermekben, klubokban nőtt meg, ahol, ügyelve a látszatra, a "snassz" hazai vodka helyett az emberek inkább valamilyen márkás külföldi nedűt rendelnek. S ha egyszer megízlelték, lehet, hogy legközelebb már "házi használatra" is vesznek belőle.
A fogyasztás növekedésében szerepet játszik a növekvő életszínvonal, valamint a reklámok, amelyek a márkás italokat mint az édes élet elválaszthatatlan tartozékát mutatják be.
Az okok között a közvélemény-kutatók a nők növekvő alkoholfogyasztását is feltüntetik: a szebbik nem képviselői ugyanis nemigen kedvelik a vodkát, viszont szívesen fogyasztanak tequilát, vagy különböző likőröket.