A bajor kormány azonban most bejelentette, hogy aláírtak egy szerződést a Deutsche Bahn vasúttársasággal valamint a Siemens és a ThyssenKrupp iparvállalatokat tömörítő Transrapid konzorciummal. A BBC brit közszolgálati műsorszóró társaság honlapján megjelent beszámoló szerint azt nem hozták nyilvánosságra, hogy mikorra tervezik a mágnesvasút felavatását.
A 37,4 kilométeres - 7,2 kilométer hosszan a föld alatt vezetett - szakasz megépítésének költségei 1,85 milliárd eurót (464 milliárd forint) emésztenek fel, legalábbis egy 2000-ben készített és 2004-ben aktualizált becslés szerint.
A maglev, azaz magnetikus levitáció elvén működő vonat ötlete évtizedek óta foglalkoztatja a tudósokat. Világszerte több rendszerrel kísérleteznek. Eddig a német Transrapid tűnik a legsikeresebbnek. A Sanghaj belvárosát és a kínai metropolisz repülőterét összekötő 30 kilométeres mágnespályán 2002 szilvesztere óta már közlekednek is a szerelvények.
A kerék és sin nélkül közlekedő vonat lebegve halad a speciális beton pálya felett. A pálya oldalfalaiba, illetve a szerelvény aljába épített, váltakozó pólusú elektromágnesek segítségével száguld akár óránkénti 500 kilométeres sebességgel. A maglev vonat gyorsasága mellett energiatakarékos és környezetbarát, bár a pálya felépítése igen költséges és a szerelvények is rendkívül drágák.
A leghosszabb, 31,5 kilométeres Transrapid szakaszt Észak-Németországban, az Emsland melletti kísérleti telepen építették. Ott tavaly szeptemberben 23 halálos áldozatot követelő baleset történt, de ez a jelek szerint nem vetette vissza a technológia terjedését.