Izlandon ma már jóformán minden áramszolgáltatást és fűtést vízesések, tűzhányók, gejzírek és hőforrások segítségével valósítanak meg. Ám a sziget lakói járműveik és halgyáraik működtetéséhez még mindig importált kőolajra szorulnak.
Ezért ma már azt tervezik, hogy lépésről lépésre áttérnek a hidrogén alapú gazdaságra. Az ötletgazda Bragi Arnason nyugalmazott professzor (becenevén Hidrogén professzor), akinek a javaslatára olyan élvonalbeli autógyártó cégek is felfigyeltek, mint a General Motors, a Toyota és a DaimlerChrysler.
Ezek a cégek Izlandon tesztelik üzemanyagcellás autóik prototípusait.
Az üzemanyagcellák lényege, hogy a hidrogént és az oxigént vízzé alakítják, s eközben villamosenergia szabadul fel. Ez az energia száz százalékig tiszta, mert az egyetlen "szennyeződés" a levegőbe jutó vízpára.
Reykjavikban 2003-ban nyílt meg az első hidrogénes töltőállomás három hidrogénüzemű busz tesztelése céljából. Ez a projekt három évig tartott, és tízmillió dollárba került.
Egy éven belül 30-40 hidrogén üzemű tesztautó járhat Reykjavik utcáin, s a lakosság leghamarabb 2010-ben vásárolhat ilyen autókat.
Ha az átállás az autóknál megtörténik, a halgyárak is követni fogják a példát. A legvérmesebb remények szerint 2050-re Izland teljesen mentes lehet a fosszilis üzemanyagoktól.