A díjmentes szűrés a pontos korrekció megállapításáig történik. Amennyiben az ellenőrzést végző optometrista vagy szemorvos szembetegséget talál, további szemvizsgálatot javasol és az érdeklődőt szakorvosi rendelésre irányítja.
A program honlapján - www.latashonapja.hu - minden információ megtalálható a Látás Hónapja akcióban résztvevő üzletekről, valamint a kezdeményezéshez kapcsolódó eseményekről.
Világszintű felmérések alapján az emberek több mint 50 százalékának lenne szüksége valamilyen látás korrekcióra, ezzel szemben Magyarországon mintegy 1,5 millióan még sosem vettek részt szemvizsgálaton, pedig nem látnak jól - állítja a Magyar Látszerész Szövetség.
Az akciót kísérő kampány kiemelt célja, hogy ismertesse az előre gyártott szemüveg viselésének veszélyeit. A szemüveget egyéni adottságok, fiziológiás jellemzők alapján készítik el, hiszen mindenkinél különböző a két szem közötti távolság, akárcsak a dioptriaszám. Az előre gyártott szemüvegek az átlagos adatokat veszik figyelembe.
Olyan ez, mintha abból kiindulva, hogy a magyar férfi és női lakosság átlagos cipőmérete 40-es, mindenkinek 40-es egyencipőt ajánlanának. A kezdeményezéssel azt szeretné elérni a szakmai szervezet, hogy az emberek, akiknek dioptria korrekcióra van szükségük szakszerűen elkészített, jó minőségű szemüveget vagy kontaktlencsét viseljenek - közölte a Magyar Látszerész Szövetség.