Borbíró Frigyes, a bizottság elnöke az MTI-nek elmondta: határozatban kérik az útfelújítási tervek felülvizsgálatát, hogy az az itt élők és az itt közlekedők biztonságát egyaránt szolgálja. A jelentős forgalomterhelés miatt több helyen ugyanis az útvonal korrekciójára lenne szükség.
A bizottsági elnök ismertetése szerint a nyáron elvégzett forgalomszámlálás azt mutatja: a 86-os főút zalai szakaszát óránként csaknem 160 jármű használja, ezek több mint fele kamion. A forgalom az uniós csatlakozás után ugrott meg leginkább, és várható a további emelkedés. A szlovákiai gépipari, járműipari fejlesztések miatt nagyobb lesz az igény a termékek, alkatrészek szállítására az adriai kikötőkbe és onnan vissza, ez pedig a 86-oson zajlik.
Az érintett polgármesterekkel és egyes szakhatóságok képviselőivel folytatott megbeszélések után Borbíró Frigyes úgy látja: számos településen fizikailag nem megoldható az út szélesítése, ezért - elsősorban biztonsági szempontokból - az útvonal korrekciójára van szükség. Zalában azt is sérelmezik, hogy Győr-Moson-Sopron és Vas megyében az útszakasz bővítését tartalmazzák a tervek, Zalában azonban csak burkolat-megerősítés szerepel az elképzelések között.