Zsuráfszky Zoltán koreográfus, az együttes vezetője elmondta, hogy az utazás során tíz helyszínen adtak műsort. Mivel a magyar néptánc régi kínai hívei még emlékeztek a Magyar Állami Népi Együttes korábbi vendégjátékaira - amelyeken Zsuráfszky is részt vett táncosként - azt kérte a rendező, hogy üveges tánc és pontozó (férfitánc) is szerepeljen a programban.
"Hallottuk már az előző eseményeken közreműködő zenész kollégáinktól, barátainktól, hogy jó kulturális közeg a pekingi. A több városban zajló fesztivál szervezését általában is kitűnőnek tartottuk, örülünk, hogy az évadhoz jól kapcsolódott a megjelenésünk" - tette hozzá a koreográfus.
A gálaestre azonban másik jelenettel készültek föl, egy kalotaszegi tánccal. A gyönggyel gazdagon kivarrott díszes kalotaszegi ruhák, a lendületes táncok és az élő zene mind nagyon tetszettek a nézőknek.
A gálán szibériai, japán, dél-afrikai, írországi, maori, libanoni, Cook-szigeteki, kubai, kazah és természetesen kínai együttesek mellett lépett föl a Honvéd Táncszínház.
A harsány színek domináltak az est nyitóképében, amelynek háttere egy hatalmas glóbusz volt, azon pedig Európát a magyar parlament épületének képe jelezte. A fesztivál záróestjét a kínai kulturális miniszter, Szun Csia-cseng (Sun Jiazheng) vezette be. Rámutatott arra, hogy korunkban a kommunikáció, az emberek közötti megértés legfontosabb eszköze a kultúra. Ezt példázta a soknemzetiségű folklórfesztivál sikere is - fogalmazott a miniszter.