Az est a ProQuartet Kamarazenei Európai Központ A láthatatlanság és a csönd zenéje című programsorozatának része volt. Georges Zeisel, a központ igazgatója a koncert bevezetőjében elmondta: a szoprán hangra és hegedűre komponált Kafka-töredékek a magyar zeneszerző számos rövid művével ellentétben 75 perces gigantikus darab, amely nemcsak a közönséget, de a művészeket is próbára teszi.
A Bastille Opera kamarazenei sorozatába azért is illik Kurtág műve, mert a közönség figyelme, azaz a csend - amely a művet is folyamatosan megszakítja - és annak minősége természetes dramaturgiai helyet kap az előadásban. "Egy abszolút remekműről van szó, amelyet a végtelen variáció és az intenzitás mestere komponált Kafka szövegeinek, leveleinek, illetve naplójának részleteire. Az aforizmaszerű idézetekre írt mű a hegedű és a női hang különleges technikai és érzelmi kiaknázásával teremti meg a kafkai hangulatot" - hangsúlyozta a programigazgató.
A német énekesnő színésznői teljesítményének és a színpad nélküli láthatatlan színházban kidolgozott szcenikai játéknak köszönhetően igazi drámai feszültség született a két művész összehangolt, a pantomimet expresszív kifejezésmódokkal felváltó előadásában. Keller András és Maria Husmann rendszeresen játssza együtt Kurtág darabját, de a magyar hegedűművész szerint a mű mindegyik előadása a darab újraszületése, s az ideális helyzet az, ha a mű egy koncerten valóban újjá is tud születni.
Keller András a koncert után az MTI-nek elmondta: szerencsés esetben az előadás és a közönség között kialakul egyfajta harmónia, és ezen az estén igazi harmónia alakult ki a párizsi hallgatókkal. Szerinte elsősorban a darab hangszeres követelményei rendkívüliek, nagyon nagyok a mű technikai nehézségei. Ezenkívül a kamarazene, az együttjátszás szempontjából is kifejezetten nehéz darabról van szó, de igazán a szellemi mélység az, ami a legkomolyabb követelmény Kurtág esetében - tette hozzá.
A hegedűművész felváltva négy énekesnővel, köztük az ősbemutatón is fellépő Csengery Adrienne-nel szokta előadni a Kafka-töredékeket. Reményei szerint legközelebb 2009-ben az Arcus Temporum Pannonhalmi Művészeti Fesztiválon - amelynek művészeti vezetője - hallhatja a magyar közönség a Kafka-töredékeket, akkor ugyanis Kurtág György lesz a nyári rendezvénysorozat vendége.
Keller András legközelebb a Zeneakadémián lép fel, ahol október 19-én a Magyar Telekom Szimfonikus Zenekart vezényli. A műsorban Beethoven Nagy fúgája, Bartók Divertimento című műve és Schubert VII. C-dúr szimfóniája csendül fel.