Bruttó árat hirdet a Malév
A Malév mostantól a teljes, bruttó árat tünteti fel hirdetéseiben, amely egy oda-vissza útra szóló jegyárat, valamint az egyéb költségeket is tartalmazza. A légitársaság ezzel megfelel az Európai Unió által várhatóan jövő év elején hatályba lépő szabályoz
2007. október 12. péntek 16:40 - Hírextra
A nyugat-európai célállomásokon a Malév már évek óta a bruttó árat kommunikálja. A légitársaság mostantól Magyarországon is a teljes, bruttó árat tünteti fel hirdetéseiben, amely egy oda-vissza útra szóló jegyárat, illetékeket, egyéb díjakat és online foglalású e-ticket esetében a jegykezelési költséget, vagyis minden tételt tartalmaz - közölte a légitársaság pénteki közleményében.
A közlemény szerint a bruttó ár feltüntetésével az utasok első látásra világos képet kaphatnak arról, hogy milyen az egyes ajánlatok ár-érték aránya. Elkerülhetővé válnak az esetleges kellemetlen meglepetések, hiszen a repülőtéri illetékekkel, egyéb díjakkal és jegykezelési költséggel együtt publikált árak már jelentősen különbözhetnek a meghirdetett nettó áraktól.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) korábban több légitársaság ellen is eljárást indított, mert elterjedt az a gyakorlat, hogy a légitársaságok hirdetéseikben nem tájékoztatnak megfelelően az alapdíjhoz kapcsolódó egyéb fizetési kötelezettségekről.
A GVH a Malévra korábban 30 millió forint bírságot szabott ki. A légitársaság ellen indított eljárás során azt állapították meg, hogy a légitársaság összesen 5, 2004 és 2006 között, különböző médiumok felhasználásával bonyolított kampánya alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére, egy további kampányban pedig úgy alkalmazta a "páratlan" jelzőt áraira, hogy annak valóságtartalmát nem tudta bizonyítani. A reklámokban egyes esetekben csak az akciós alapdíjat ismertették, máskor nem közölték, hogy milyen feltételekkel lehet a meghirdetett kedvezményeket igénybe venni; voltak továbbá hirdetések, ahol nem a fogyasztók számára legkedvezőbb árat jelölték meg.
Forrás: FH