A MÁV emlékeztet arra, hogy a budapesti északi összekötő vasúti híd felújítása várhatóan 2008 végére fejeződik be. A munkálatok során a Duna felett átívelő szerkezet műszakilag és esztétikailag is teljesen megújul.
Az acélszerkezetű hidat eredetileg 1892-ben emelték, majd a II. világháború után, 1954-ben újjáépítették. A szerkezet a korábbi években már annyira elhasználódott, hogy a teherforgalmat korlátozni kellett, és csak a könnyebb építésű motorvonatok közlekedhetnek rajta legfeljebb 30 km/órás sebességgel.
Az új acélszerkezetű híd megőrzi klasszikus rácsos szerkezetét, ám kialakítása a jelenleginél karcsúbb lesz. A szerkezet statikailag alkalmas arra, hogy a vonatok 80 km/órás sebességgel haladjanak rajta.
A híd északi oldalán kerékpárút, déli oldalán pedig gyalogjárda épül.
Jelenleg uszályokra telepített gépek segítségével a híd pilléreinek megerősítését végzik.
A munkálatok "leglátványosabb" időszaka 2008 nyarán következik, ekkor kerül sor a régi szerkezet elbontására és az új hídelemek beemelésére; a forgalmat erre az időre teljesen kizárják.
"A MÁV és a BKV együttműködése alapján az sem kizárt, hogy az esztergomi vonatok rácsatlakoznának a szentendrei HÉV pályájára. Az utasigények minél szélesebb körben történő kiszolgálása érdekében a vonatok a HÉV megállóiban is megállnának majd, az ideiglenes végállomás pedig a Margit-hídnál, a felszínen lenne kialakítva" - áll a vasúttársaság közleményében.