A HÉV vonalán járnak a vonatok
Elképzelhető, hogy a HÉV vágányain járnak majd a Budapest-Esztergom vonalon közlekedő vonatok, mikor az Északi összekötő vasúti híd felújítási munkái miatt jövőre le kell zárni a hidat. A tervek szerint, ha a HÉV vonal vasúti használata megvalósul, akkor
2007. október 17. szerda 20:59 - Hírextra
Az Északi összekötő vasúti híd felújítását 2008 végére fejezik be. A MÁV tájékoztatása szerint az építkezés egy részében - jövő nyáron - a hidat teljesen le kell majd zárni a forgalom elől. ekkor fogják lebontani és új elemekkel kicserélni a híd szerkezetét. Egyelőre még nem tudni, pontosan hogy közlekednek ez alatt az idő alatt a Budapest-Esztergom vonalon a vonatok, de a vasúttársaság tájékoztatása szerint fontolóra veszik a vasút és a HÉV vonalának egyesítését. Ez azt jelentené, hogy az esztergomi vonatok budapesti végállomása a Margit hídnál, a felszínen lenne, a vonatok pedig a HÉV sínein, annak megállóit használva közlekednének. A Római parti szabadidős létesítmények a Duna két partja között közlekedő - kerékpár szállítására is alkalmas - kishajóval érhetőek majd el. Ezek menetrendjét és kikötési helyeit az illetékesek jelenleg még egyeztetik. A pesti oldalon a népszigeti vagy a Marina Part kikötője, a budai oldalon a Római parti vagy a "Hableány" kikötő újbóli megnyitása jöhet szóba - tájékoztatott a közlekedési társaság.
Jelenleg a pillérek felújítása tart, a munkások uszályokról dolgoznak. Ez a vasút forgalmát még nem zavarja, igaz, hogy a híd állapota miatt korábban már 30 kilométeres óránkénti sebességkorlátozást kellett bevezetni és csak a könnyebb motorvonatok használhatták az 1954-ben újjáépített hídat. Az új hídelemeket 2008-ban emelik a helyükre, ekkor teljesen le kell majd zárni a hidat. A tervek szerint a Csepelen előszerelt egységeket uszály szállítja a helyszínre, ahol a kisebb elemek további szerelését követően nagy teherbírású úszódaru emeli a híd-szerkezeteket a megerősített pillérekre. Ezeket a műveleteket jövő nyárra tervezik, de a befejezés már valószínűleg az iskolakezdésbe is belecsúszik.
Ha kész lesz, nem csak új szerkezet, de új járda és kerékpárút is lesz rajta, a felsővezetékek pedig a híd testében, alul fognak húzódni. Nem csak a mederhíd áthidaló szerkezete, de minden műtárgy és a vágányok is megújulnak. Az átépítés nettó 14 milliárd forintba kerül, amire az Európai Fejlesztési Bank hitele és költségvetési forrás nyújt fedezetet.
Forrás: FH