Petrányi Zsolt, aki egyben a Műcsarnok ügyvezető igazgatója az MTI-nek telefonon elmondta: "iszonyú nagy dolog, hihetetlenül nagy jelentőségű", hogy a biennále több mint százéves történetében, hosszú várakozás után először kapott Arany Oroszlánt magyar pavilon. Minden művész, kurátor, nemzeti biztos ugyanis folyton abban reménykedik, hogy sikerülni fog a szereplés, és ez most "bejött" - mondta.
Az elismerés azt jelenti, hogy Magyarország pozíciója jelentősen javult a biennálén, tekintélye megnőtt, és jelzi, hogy a nagy államok mellett a kicsik is feljönnek.
A díj azt is jelenti, hogy a kiállítás 77 résztvevője közül mindenki emlékezni fog a Magyar Pavilonra, amelyben a művész, Andreas Fogarasi az utóbbi 100 évben megépült budapesti művelődési házakat mutat be. "Benne van a közelmúltunk, a jelenünk, a jövőnk - egyáltalán az egész rólunk szól" - tette hozzá.
Az Arany Oroszlán egyúttal a magyar képzőművészek szakmaiságának, szakértelmének a megerősítését is hozta. "Egy vitatott műtípus nyert, s ez igazolja a nemzeti biztost, a kurátort, a művészt, s egyáltalán az egész mögöttes intézményrendszert" - hangsúlyozta Petrányi Zsolt.
Kiemelte Andreas Fogarasi érzékenységét, azt, hogy jól érezte meg a téma aktualitását. Az Ausztriában élő, magyar származású művész sok szállal kapcsolódik Magyarországhoz. Budapesten volt az első kiállítása, jól ismeri az országot, és manapság, az egységesülő Európában, különösen a művészeknél, nincs jelentősége a határoknak.