Egy eddig Magyarországon még nem használt rendszerű, teljesen elektromos félsorompóval kiegészített fénysorompót helyeztek üzembe a Tapolva-Keszthely vasúti vonalon Balatongyörök térségében. Az új sorompó az autósok számára nem jelent változást.
2007. október 18. csütörtök 12:41 - Hírextra
Az új sorompó az autósok számára nem jelent változást, ám a most használtaknál sokkal megbízhatóbb és biztonságosabb működést tesz lehetővé. Az új rendszert a gyártó térítésmentesen bocsátotta a MÁV rendelkezésére, és várhatóan a Boba és Zalalövő közötti vonalon több ilyet telepítenek.
A Magyarországra most behozott rendszert Németországban 1993 óta alkalmazzák.Először Düsseldorf mellett állították üzembe, s azóta már Európában 1800 helyen védi ilyen a vasúti átjárókat. A rendszer újdonsága, hogy a sorompót működtető kapcsoló berendezés számítógép által vezérelten adja az utasításokat a jelző berendezés felé. Beépített antennáján keresztül pedig folyamatos ellenőrzést és ha szükséges, akkor beavatkozást tesz lehetővé a mobiltelefon-hálózatok segítségével.