A közlemény szerint a vállalat szélesebb körű regionális együttműködésre törekszik és a párhuzamos szolgáltatások csökkentését tűzte ki célul, törekszik a régiós szintű együttműködési lehetőségek kiaknázására és az üzemeltetési megtakarítások feltárására.
A jövő évi paraméterkönyvről és a járatok optimalizálásáról a BKV Zrt. jelenleg is tárgyalásokat folytat külső szakértők bevonásával. A munkában a BKV, BKSZ Kht., a BME Közlekedésgazdasági Tanszék, a BME Közlekedésüzemi Tanszék és további szakértő cégek vesznek részt - áll a közleményben.
Az új szolgáltatási kritériumrendszer megalapozása a paraméterkönyv elkészítéséhez november közepe, a végső teljesítési határidő pedig február közepe lesz.
A Fővárosi Önkormányzat Városüzemeltetési Bizottságának szerdai többórás ülésén, alig egy hónappal a BKV jövő évi paraméterkönyvének tárgyalása előtt sem derült ki, hogy lesz-e jövőre a BKV-nál hálózati összteljesítmény-csökkenés, járatritkítás, vagy járatmegszüntetés.
Antal Attila BKV-vezérigazgató az ellenzék által többször is feszegetett kérdésekre, illetve arra, hogy tesznek-e ilyen javaslatot a főváros vezetésének, közölte, hogy "ma, október 17-én nem tudnak erre a kérdésre válaszolni". Hozzátette: "nincs ilyen függvény (...), nincs ilyen szám jelen pillanatban készen".
A bizottság kormánypárti többsége elutasította annak a határozati rögzítését, hogy jövőre nem csökkenhet a BKV jelenlegi hálózati teljesítménye. A fideszesek ezt a határozatot annak kapcsán kezdeményezték, hogy ismereteik szerint Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes 10 százalékos teljesítménycsökkentést szorgalmaz jövőre a BKV-nál.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője - aki egyúttal a BKV felügyelőbizottságának is tagja - szerint a cégvezetés kettős beszédet folytat. Egyrészt konkrétumok nélkül, szép elvekről beszélnek, a sajtóban pedig konkrét utalásokat tesznek a tervezett járatritkításokra.