A divatházaknak le kell mondaniuk szezonális kollekcióik bemutatásáról, helyette az évszakokhoz nem kötődő viseletekre kell helyezniük a hangsúlyt. Ez viszont kihat majd a divatbemutatók menetrendjére, s arra, hogy mikor kerülnek a ruhák az üzletekbe - panaszkodott a The New York Timesnak Beppe Modenese, a Milánói Divathét alapítója.
Meggyőződése szerint az egész "divatrendszer" megváltozik. A divattervezőknek ugyanis alkalmazkodniuk kell ahhoz, hogy megszűnőfélben van a nyár és a tél közötti markáns különbség.
A New Yorki márkás ruhaboltok arra panaszkodnak, hogy a hosszú vénasszonyok nyara miatt nincs kereslet az őszi kollekciókra, hiszen senki sem vásárol gyapjú kosztümöt vagy öltönyt a harmincfokos hőségben.
A divattervezők olyannyira aggódnak a felmelegedésnek a ruhaiparra gyakorolt hatása miatt, hogy klímakutatók tanácsát is kikérték.
Az egyik divatcég topmenedzserei klímakutatóval vitatták meg egyebek közt azt, hogy milyen kelméket lesz célszerű használni a jövőben, valamint a kész termékek kiszállításának optimális időpontját.
Más vállalatok a klímakutatók bevonásával tervezik meg az új kollekciójukat, s a szezonvégi kiárusítások időpontját.
Az ausztrál divattervezők lemondanak a gyapjúról, helyette inkább kasmírt és pamutanyagokat használnak. Véleményük szerint a legcélszerűbb könnyű, réteges viseletre alkalmas ruhaneműket készíteni, a nagy szezonvégi kiárusítások helyett pedig az időjárás függvényében gyakrabban kell leárazni az épp nem túlzottan kelendő árut.