A New Yorki Amerikai Marketing Szövetség (New York AMA) által 1968-ban alapított Effie-díj az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely a reklámok kreatív megjelenésén túl annak hatékonyságát is számba veszi a zsűrizés során.
Magyarországon hatodik alkalommal rendezte meg a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége és a Reklám Szövetség (IAA) Magyar Tagozata a reklámhatékonysági versenyt, amely mindig az elmúlt év legsikeresebb reklámkampányai között folyik.
Az Effie-díjra tíz különböző kategóriában nevezhetnek a reklám készítői, illetve a megbízók az IAA Magyar Tagozatánál. A versenyeztetés több fordulóban zajlik, a végső döntést a marketing-szakemberekből, kutatókból, oktatókból álló zsűri hozza meg. A nevezett pályázatok között kategóriánként Arany, Ezüst és Bronz Effie-t osztanak ki, illetve az összesített eredmények alapján ítélik oda a megjelenésében legjobb és leghatékonyabb pályamunkának járó Platina Effie-díjat.