A csütörtöki technikai értekezletről Stefano Favaro, a Bancaja Aspar csapat magyar klasszisának menedzsere elárulta: az összetettben tíz pont előnnyel vezető Talmácsi ebben az évben kétszer, februárban kettő, szeptemberben pedig egy napot tesztelt a Ricardo Tormo pályán, és mindkétszer jó eredményeket ért el.
"Azokra az adatokra és beállításokra hagyatkozhatunk, amelyeket Gábor ebben az évben már kétszer is használt itt, Valenciában" - mondta Favaro, akin látszott, készséggel válaszol ugyan a kérdésekre, de már nagyon várja a pénteki szabadedzést és első időmérőt.
"Nincs mit titkolni, izgulok, de úgy vélem, így van ez rendjén. Mégis csak most dől el, hogy Talmácsi lesz-e az első magyar, aki az 1949-ben rajtolt motoros-vb történetében összetettben nyerni tud."
Hozzátette: még délután gyalog bejárják a 4005 méteres pályát. Ekkor térképezik fel, van-e kis hiba az aszfalton.
"Ez egyfajta ráhangolódás, hozzátartozik a futamokhoz. Háromnegyedóra alatt végzünk, Gábor, mint egy videó, rögzíti az információkat. Aztán jöhet a vacsora, és pénteken már a motorok is előkerülnek" - mondta Favaro.
A Valencia központjától 15 km-re fekvő chestei Ricardo Tormo pályán minden a helyén van, a csapatok, a versenyzők elfoglalták helyeiket, és óriási a nyüzsgés. Sok szurkoló már most felállította sátrát. Ahogy várni lehetett, napközben szépen süt a nap, 20 Celsius-fok van, kellemesen fúj a szél. Estére hat-nyolc fokra hűl le a levegő.
A helybéliek nagyon várják a futamot, szerintük Talmácsinak több esélye van nyerni, mint a Valenciához közel eső Llíriában született Hector Faubelnek, akinek legalább tíz ponttal többet kell szereznie a magyar pilótánál (pontegyenlőség esetén a spanyol a jobb, mert több futamon diadalmaskodott).
Csütörtökön nagy volt a forgalom a környéken, de ez inkább a hosszú ünnep első napjának volt köszönhető. A helyiek azért így is elengedtek egy-egy kedves mosolyt a magyar rendszámú kocsival közlekedő tudósítónak, jelezve: Talmácsi miatt szívesen látják a magyarokat is.
A szervezők 120-150 ezer nézőre számítanak, lesz közöttük közel ezer magyar is.
Amióta 1977-ben megváltoztatták a pontszámítást, és az összes futam eredményét beszámítják a végeredménybe, ebben a kategóriában 11-szer fordult elő, hogy a záróverseny döntött, és csak kétszer, 1985-ben és 1990-ben esett meg, hogy a végső viadal előtt második helyen álló előzni tudott.