Talmácsi tíz pont előnnyel érkezett a futamra, és egész hétvégén remekül teljesített. A szabadedzéseken is jól ment, ráadásul pályacsúccsal szerezte meg az első rajtkockát, ami kimondottan idegesítette Faubelt, akit pedig több mint százezren buzdítottak a Ricardo Tormo pályán. Talmácsi miatt közel ezren utaztak el Magyarországról. A viadalt megtekintette Ujhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium államtitkára is, aki szombaton éjszakába nyúlóan tárgyalt a vb-sorozat szervezésében illetékes Dorna cég vezetőivel egy magyarországi futam rendezéséről.
A versenyzőket és a 150 ezer nézőt remek, napsütéses idő fogadta, felhő nem volt az égen, nem kellett tartani esőtől. Faubelnek kockáztatnia kellett, hiszen még egy első hely sem biztos, hogy vb-címet ért volna számára.
Talmácsi mellől Faubel, Sergio Gadea és Lukas Pesek rajtolt. A magyar jó kapta el a startot, azonban az első kanyarban őt és Faubelt is többen megelőzték. Az első kör után a spanyol Pol Espargaro vezetett, Talmácsi a 4., Faubel az 5. volt. A magyar begyújtotta a rakétákat, és az élre állt, Faubel feljött a harmadik helyre, már ekkor a két ász 1:40 perc alatti kört futott. A folytatásban Talmácsi vezetett, Faubel volt a második, kettőjük között közel 1 mp volt a különbség. A magyar és a spanyol is fokozta a tempót, és javítottak köridejükön - utóbbi versenyen elért csúcsot is döntött.
Már ekkor látszott, különversenyükbe senki nem tud beleszólni. Talmácsinak arra kellett figyelnie, hogy üldözője ne kergesse bele valamilyen hibába. Együtt haladtak a mezőny előtt, a spanyol egyre közelebb jutott, majd 15 körrel a vége előtt előzött, de a magyar azonnal válaszolt.
Tartani lehetett attól, hogy egyszer csak összeakadnak, és kiesik valamelyikük. Talmácsi belement a csatába, pedig egy biztos második hellyel is nyugodtan világbajnok lehetett volna. A hatalmas párharc közben az olasz Mattia Pasini megközelítette őket.
Ez már több volt, mint egészséges rivalizálás, egyfolytában az előzést keresték, és olykor összeakadtak, és beintettek egymásnak. Az egyik ilyen különmeccsnél Faubel elfékezte magát, és ütemet vesztett a rázókövön. Talmácsi 0.7 mp-re ellépett, de nyugalma nem tartott sokáig, ellenfele máris ott lihegett mögötte, főleg, hogy jöttek az első lekörözöttek. Később valamelyest nyugodtabban rótták a köröket, Faubel néhány tizedmásodperces hátrányával.
Hat körrel a zárás előtt a hazai kedvenc egy utolsó rohamot indított, és egy körrel később az élre került. Ismét kiéleződött a csata, szinte összeértek a kerekek. Talmácsi visszavette a vezetést, míg a Pasini, Pesek, Gadea trió közel került a vezető kettőshöz. A magyarnak nem kedvezett volna, ha egy ötfős bolyban folytatódik a derbi.
Talmácsi megpróbálta fokozni az iramot, de Gadea felért melléjük, és hárman folytatták az öldöklő küzdelmet. Többször is balesetveszélyes volt a szituáció, még az utolsó körben is. Ekkor Talmácsi inkább nem rizikózott, maga elé engedte a kegyetlenül küzdő Faubelt, aki így ugyan megnyerte a futamot, a világbajnok mégis a magyar lett.
Talmácsi Gábor: "Fantasztikus, fantasztikus, fantasztikus!!! Alig tudom elmondani, mit érzek. Nagyszerű verseny volt, és egy remek szezonon vagyunk túl. Megpróbáltam csak magammal foglalkozni, kanyarról kanyarra összpontosítani. Hector nem volt mindig korrekt, nekem is ugyanolyan erős motorom volt, amikor előzött, olykor megpróbált leszorítani. De azt mondom, ez még mindig belefér, nem lépett át egy határt. Ezzel együtt gratulálok neki, mert nagyon jó versenyző, és sok sikert kívánok neki a 250 kcm-esek között. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, a támogatóimnak és a szurkolóimnak. Nagyszerű volt ez a hétvége. Éreztem, hogy jó formában vagyok, és meg tudom csinálni! A végén már nem akartam túlvállalni. Szép lett volna Valenciában is nyerni, de a világbajnoki címhez elég volt a második hely is. Olyan gépem volt, ami mindenképpen alkalmas, hogy vb-t lehessen vele nyerni."
A világbajnoki címet este 9 óra után, Valencia egyik előkelő szállodájában kapja meg a magyar klasszis.
Talmácsi kedden 12:05 órakor érkezik meg Budapestre, a Ferihegy 2/B-re, a müncheni járattal.
Valenciai GP, 125 kcm, 24 kör, 96,120 km:
1. Hector Faubel (spanyol, Aprilia) 40:14.228 p
2. TALMÁCSI GÁBOR (Aprilia) 0.185 mp hátrány
3. Sergio Gadea (spanyol, Aprilia) 0.286 mp h.
4. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 0.826 mp h.
5. Lukas Pesek (cseh, Derbi) 0.878 mp h.
6. Esteve Rabat (spanyol, Honda) 5.850 mp h.
... 29. Győrfi Alen (Aprilia) 1:38.850 p h.
A pontverseny végeredménye, világbajnok: TALMÁCSI GÁBOR 282 pont, 2. Hector Faubel 277, 3. Kojama Tomojosi (japán, KTM) 193, 4. Lukas Pesek 182, 5. Mattia Pasini 174, 6. Simone Corsi (olasz, Aprilia) 168
A gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 kcm-es géposztályában világbajnok Talmácsi Gábor névkártyája:
TALMÁCSI GÁBOR
születési hely, idő: Budapest 1981. május 28.
súly: 62 kg (versenysúly: 59 kg)
magasság: 164 cm
csapatok: PEV ADAC Sachsen Honda, Racing Service, Italjet Team, Exalt Cycle Aprilia, Semprucci Malaguti Racing, RedBull KTM, Honda Humangest, Bancaja Aspar
motor: Aprilia
első gyorsaságimotoros-vb-futam: Cseh Nagydíj, 2000
első futamgyőzelem: Olasz Nagydíj, 2005
első pole position: Japán Nagydíj, 2005
első leggyorsabb kör: Malajziai Nagydíj, 2005
legjobb eredménye összetettben: vb-1., 2007