Vörösmarty Marcell, a darab írója és rendezője az MTI-nek elmondta: fantáziautazásra, az időben és térben való kalandozásra invitálják a nézőt.
"Az előadás azért különleges, mert a jelen világból áttereljük a nézőt egy teljesen más dimenzióba, a csillagok, a galaktikák közé, a kozmoszba, ahol igenis lehet találkozni Julius Caesarral, Ehnatonnal, s a többi szereplővel. A néző valóban úgy érzi, hogy velük van, őket hallja. Látja az arcokat, hideget vagy meleget érez, s érzi az illatokat is" - összegezte a Hangszínház lényegét az író-rendező.
Közlése szerint a hagyományos teátrumokkal szemben a Hangszínházat úgy hozzák létre, hogy a nézők fejében generálják a képeket.
"Úgy érzem, hogy a mai kor embere szinte mindent készen kap. Vissza kell adni a képzeletet, a fantáziát, hogy az emberek vizualizálják az elhangzottakat, mint teszik ezt egy könyv olvasásakor" - mondta Vörösmarty Marcell.
Hozzátette, hogy a Planetárium adta lehetőségek hihetővé, kézzelfoghatóvá teszik a darab cselekményét, ezt erősítik a különleges hanghatások is.
"Valójában olyan az egész, mintha a néző beülne egy filmszínházba, csak mi kivettük a vetített képet. A fejben kezdtük el vetíteni, belülről hat a Hangszínház. Nem kívülről fogadunk be valamit, hanem fordítva, belülről generáljuk a képeket, az érzéseket, az élet különféle összetevőit. Ettől lesz cselekvő részese a néző az előadásnak" - mutatott rá Vörösmarty Marcell.
Tájékoztatása szerint az előadás hét különálló részből áll: Intro, Leány a máglyán, Ehnaton, A szem, Nostradamus, Most, Caesar. Mindegyik jelenet a lélekből szól, egy-egy "időpillanattal" a középpontban. A nézők beléphetnek Julius Caesarral sátrába, hallhatják gondolatait, tanúi lehetnek annak, miként készül fel a Pompeus légiói elleni döntő csatára, amelyből Caesar kerül ki győztesként. Meghallgathatják Ehnaton és Nofertiti párbeszédét is.
Vörösmary Marcell külön kiemelte Nostradamust, aki - mint mondta - azért fontos személy számára, mert sokan félreértelmezik írásait. A darabban az utolsó jóslata, ami jelen esetben írói fikció, arról szól, hogy minden "borzalom jósággal, jócselekedetekkel kiváltható".
Az író-rendező kitért arra, hogy anyagi okokból egyelőre öt előadást terveznek.